Veel doelpunten tijdens laatste poulewedstrijden

05-12-2007

De laatste wedstrijden in de groepsfase van de F woensdagcompetitie hebben voor veel spektakel gezorgd. Er werd maar liefst 29 keer gescoord. De doelpunten waren daarbij ook nog van een niveau waar men U tegen zegt en de spanning was te sijden. Er waren namelijk nog zes ploegen zie de mogelijkheid hadden om bij de eerste vier te eindigen.

In de vaderlandse topper tussen PSV en Ajax kwam Ajax als winnaar uit de strijd. Door middel van attractief voetbal wist men het hard werkende PSV te verslaan. Uitslag: 1 – 5.

De tweede wedstrijd van het programma was Feyenoord- Liverpool. Liverpool speelde hun beste wedstrijd van deze competitie. Feyenoord had een off- day en verloor met 0 – 9.

Manchester United had alle moeite met Leeds. In een Engels onderonsje speelde Leeds een goede pot. Het vizier van de spitsen stond echter niet geheel op scherp. Manchester ging beter met de kansen om en won de wedstrijd dan ook met 5 – 1.

Real Madrid speelde tegen Celtic. Laatstgenoemde ploeg was met een zege zeker van een plaats bij de eerste vier. Real Madrid had alle moeite met de Schotten en kon een nederlaag niet voorkomen. Celtic was oppermachtig en behaalde terechte een 7 – 1 zege.

Aankomende woensdag kunnen de spelers genieten van een vrije dag vanwege Sinterklaas. De week erop zullen de kruisfinales plaatsvinden, waarna op 19 december de finales volgen. Het belooft een spannende strijd te worden. Trainers van de topclubs gaven afgelopen zaterdag tijdens een interview aan dat ze de mogelijkheid zagen om de eerstvolgende wedstrijd in winst om te zetten. Nu de tegenstanders bekend zijn, kunnen ze scouts sturen naar de trainingen van hun opponenten. Een goede voorbereiding is het halve werk, aldus enkele managers.

De wedstrijden die op woensdag 12 december plaats gaan vinden zijn:

Voor de plaatsen 1 t/m. 4: Manchester United- Real Madrid en Ajax- Celtic.

Voor de plaatsen 5 t/m. 8: Liverpool- PSV en Leeds United- Feyenoord.

Afgaand op de laatste weken durf ik te voorspellen dat bovenstaande ploegen voor een groot spektakel gaan zorgen. De spanning stijgt nu naar een hoogtepunt. Alle redenen voor u om de 12e een kijkje te komen nemen op sportpark Den Elshof.