Vorming Technisch Hart Grol

08-04-2024

Het Voetbalbestuur is druk bezig met de doorontwikkeling van de jeugdopleiding van onze vereniging. We berichtten eerder dat uit de verenigings- enquête onder meer naar voren is gekomen dat er meer aandacht moet komen voor de voetbaltechnische ontwikkeling bij de meiden(teams) en de breedtesportteams in de jeugdafdeling. Daarnaast leeft de wens om ook bij prestatieve teams door te blijven ontwikkelen. Voorgaande maakt dat het Voetbalbestuur een plan heeft gemaakt om de jeugdopleiding van Grol in de gehele breedte verder te kunnen ontwikkelen. Onderdeel van dit plan is dat er vanaf het seizoen 2024-2025 een 'Technisch Hart Grol' gevormd wordt. Het Technisch Hart bestaat uit een Hoofd Jeugdopleiding, een drietal technisch coördinatoren en een keeperscoördinator. De leden van het Technisch Hart hebben als kerntaak om vanuit de 14 Grol-spelprincipes samen met de jeugdtrainers ALLE jeugdspelers maximaal te ontwikkelen op voetbaltechnisch en persoonlijk vlak.

We kunnen u met trots vertellen dat we met Sander van Beckhoven, Wout Walterbos en Rick Spekschoor drie technisch coördinatoren hebben aangesteld. Wout gaat de rol van technisch coördinator JO7-JO11 op zich nemen, Sander wordt technisch coördinator JO12-JO17, Rick zal de rol van technisch coördinator Meiden gaan vervullen en Jos zal actief blijven in de rol van HJO (en vanuit die rol ook de focus hebben op de JO19- klasse en O23 - het team dat in kader van talentontwikkeling uitkomt in Achterhoek Cup). Naar een keeperscoördinator zijn we nog op zoek, Roy Reinders gaat na dit seizoen stoppen in deze rol.

Hoewel Sander, Wout en Rick formeel pas per 1 juli aan de slag gaan, zullen ze de komende periode alvast aansluiten bij verschillende overleggen die ter voorbereiding op het seizoen 2024-2025 plaats gaan vinden. We wensen hen veel plezier en succes toe in hun nieuwe rol.