BusinessClub Grol op bezoek bij Vitesse - NEC

08-04-2024

‘Voetbalsociëteit voor ondernemers telt inmiddels 180 leden!’

Tekst en foto’s: Theo Huijskes

Dat de Businessclub van sportvereniging Grol een welkom uithangbord is van de Groenlose voetbalclub, werd afgelopen zondag nog weer eens bewezen. Met twee touringcars, en dat met circa zestig leden in totaal, werd er namelijk koers gezet richting het stadion GelreDome in Arnhem om getuige te zijn van de Gelderse voetbalkraker Vitesse - NEC. Een provinciale derby bij uitstek tussen enerzijds de stad Arnhem en anderzijds de stad Nijmegen, die uiteindelijk eindigde in een 0-3 overwinning voor de Nijmegenaren, die daarmee de Arnhemse formatie nog een stukje dieper in de degradatiezone van de huidige vaderlandse eredivisie doet belanden.

Ondanks dat de Arnhemse formatie meer had verdiend dan de einduitslag doet vermoeden, had een en ander geen gevolgen voor de gemoedstoestand van de Groenlose gasten. Derhalve een brede glimlach op het gezicht van het bestuur onder aanvoering van voorzitter Matthijs Roorda, en verder bestaande uit Peter Scheinck, Rob Soer, Bas Stortelers, Dave ten Have, Luc Stortelder en Miquel Porskamp. In de gezellige, van alle gemakken voorziene businessruimte in stadion GelreDome liet een trotse en bijzonder tevreden BC-voorzitter Roorda derhalve weten erg trots te zijn op de nog steeds groeiende Groenlose BC. “Dat sportvereniging Grol als voetbalclub breed wordt gedragen, bewijst wel het feit dat zich nog steeds ondernemers als lid aanmelden. Een en ander is met name het gevolg van het feit dat wij als BC alles afstemmen op het maken van een dubbelslag. En dit laatste bestaat enerzijds uit het tot stand brengen van medewerking in een vorm van clubsponsoring en anderzijds in het bewerkstelligen van ontmoetingen met collega-ondernemers, waarbij er volop gelegenheid wordt geboden om contacten te leggen en elkaar te leren kennen op alle zich daarbij aandienende terreinen.”

Naast het bekijken van de wedstrijd in stadion GelreDome, en dat vanaf de West-tribune met maar liefst circa 1.200 beschikbare business-seats, vond er vóór, alsmede in de rust en na de wedstrijd een bijzonder gezellig samenzijn plaats in de luxe, van alle gemakken voorziene businessruimte op de derde verdieping van het stadion. Daarbij kregen alle aanwezige gasten, voorzien van zwart-gele Vitesse-das, in eerste instantie een luxe brunch aangeboden. En daarenboven kon de voltallige Groldelegatie zich niet alleen halverwege de wedstrijd, maar ook na het in dit geval Gelderse voetbalspektakel ook nog eens op een luxueuze wijze tegoed doen aan een scala aan aangeboden drankjes en hapjes. Al met al een bijzonder geslaagd uitstapje van de Grol vertegenwoordigende Businessclub.