2e Leven voetbal kleding Grol.

30-03-2024

Als Grol hebben we onder andere de oude kleding van de G teams meegegeven aan Marja en Henk Krabbenborg. Ze wonen in Zieuwent en hebben een aantal adoptie kinderen in Gambia.

Ze gaan ongeveer 2 x per jaar naar Gambia en nemen dan zoveel mogelijk kleding mee.

De kleding wordt verzonden in grote bananen dozen. Hieronder kunt u lezen, dat deze keer onder andere de kleding van de 3 G teams van de Grol naar de Wingerd Dream Academy gaat.

Ze zijn erg blij met kleding, maar er is ook een tekort aan voetbalschoenen. Hebt u nog een paar goede voetbalschoenen voor de jeugd en senioren in de kast staan en u wilt ze aan een goed doel geven,  dan mag u contact opnemen met Rita Arink, coördinator beheergroep kleding Grol: 06 2041 8707.

Wingerd Dream Academy

Een voetbalschool waar alle kinderen uit Serekunda en omstreken in Gambia voor 100 dalassi (nu bij lage koers ongeveer 1,50 euro) per maand kunnen trainen.

De mensen verdienen hier 3 euro per dag. Hebben grote gezinnen en zijn heel arm.

Bij de Academy  trainen ze  drie groepen. Vanaf 7 jaar/10 jaar/15 tot 25 jaar.

Bij deze Academy worden vaak voetballers gescout voor het nationale team.

Iedereen werkt hier vrijwillig en de maandelijkse bijdrage wordt gebruikt voor het vervoer of organiseren van onderlinge toernooien met andere plaatsen.

Ze hebben per groep 3 keepers en 16 tot 25 spelers per team.

Kissima is keepers trainer ( nr 18 op het gele keepersshirt).

Hij werd in 1993 geselecteerd en speelde als jongste keeper van 16 jaar in het nationale jongeren team.

In 1994 was hij geselecteerd voor het eerste Nationale team.

Helaas kreeg hij een ernstige knie blessure, en was zijn carrière voorbij.

(gezondheidszorg was er in die tijd niet, het is nu nog steeds niet optimaal, de meeste mensen kunnen dit niet betalen).

Nu zet hij zich in, en traint hij de jonge keepers vanaf 7 jaar.

Ongeveer zes weken geleden overleed er nog een jonge keeper van 15 jaar. Aan een infectie omdat erin het gezin geen geld was voor medicijnen.

En dat gebeurt hier elke dag.

De Gambianen sporten heel veel en kinderen voetballen graag.

Menig keer op straat spreken ze ons aan ”Do you have a football”.

Ze zijn superblij met jullie voetbalspullen.

Hebben jullie misschien nog oude voetballen, trainingshesjes die jullie niet meer gebruiken?

En oude voetbalschoenen om te trainen, heel veel ouders kunnen dit niet betalen.

Hiermee maak je heel veel kinderen en jong volwassenen blij.

Reuze bedankt voor jullie hulp.

Marja en Henk