Grol struikelt in de achtste finale van de Achterhoek Cup

29-03-2024

DZC ’68 - Grol 2-0

Tekst en foto: Theo Huijskes

De hoofdmacht van Grol was afgelopen donderdagavond niet bij machte om DZC ’68 uit Doetinchem te verslaan en zich dientengevolge te plaatsen voor de kwartfinale in de strijd om de Achterhoek Cup, seizoen 2023-2024. Op het sportpark Zuid in Doetinchem moest de equipe van trainer/coach Philip Agteres een 2-0 nederlaag incasseren. In de eerste helft was het Thomas Kleinlugtebeld, die uit een hoekschop de 1-0 liet aantekenen voor de thuisclub, terwijl in de tweede helft Cas Evers voor een kopie zorgde door eveneens uit een hoekschop voor de 2-0 stand, tevens einduitslag te tekenen. Een en ander vond plaats tijdens een wedstrijd, waarbij zich aan beide kanten volop doelkansen aandienden. Dit laatste had met name in het eerste bedrijf van de wedstrijd een dergelijke omvang dat er halverwege het duel ook een stand van 8-4 op het scorebord had kunnen prijken!

Grol stond aan de aftrap van deze wedstrijd met een opstelling, waarbij een aantal basisspelers ontbrak. Zo stond Chiel Klein Avink ditmaal op doel in plaats van de laatste weken in een topvorm verkerende Nick Oude Luttikhuis. Verder waren in de verdediging Wouter Pillen en Mart Willemsen niet van de partij, alsmede op het middenveld Tiem Rots, Mark Hietland en Roel Bruins. Daarentegen mochten Mike Kempers, Thiemo Wessels en Mick Wissink weer hun opwachting maken met het gevolg dat deze wedstrijd, en dat ondanks de nederlaag, met het oog op de totale selectie gezien, mag worden aangemerkt als een nuttige voorbereiding op het slotgedeelte van de competitie 2023-2024.

Opstelling Grol tegen DZC ‘68:
Doel: Chiel Klein Avink;
Achter: Yaluca Meusert, Kaj Riteco, Mike Kempers (74. Teun Hagens) en Kjell Riteco (46. Max de Vries);
Midden: Thiemo Wessels (62. Titus Hoffman), Mick Wissink en Rico Lammerdink;
Voor: Siebe Lantink, Luc Berentsen en Tycho Riteco (46e Jordy Schutten).

Voor het vervolg van de competitie seizoen 2023-2024 heeft Grol in komende Paasweekend, alsmede in het weekend van 6 en 7 april a.s. vrijaf. Vervolgens moet Grol weer aantreden op zondag 14 april a.s.. Dan komt Dalfsen, de huidige lantaarndrager in de eerste klasse H, op visite op het sportpark Den Elshof. Het daarna volgende competitieprogramma bestaat uit: zondag 21 april: NEO - Grol, zondag 28 april: Grol - FC Winterswijk, zaterdag 11 mei: Grol - WHC, zaterdag 18 mei: DZC ’68 - Grol en zaterdag 25 mei: Grol - Hulzense Boys.

Informatie Achterhoekcup

Het waren bestuursleden van de v.v. VIOD uit Doetinchem, die destijds onder aanvoering van voorzitter Anton Seggelinck, en dat in het jaar 2012, het initiatief namen om een groots opgezet voetbaltoernooi in het kader van de Achterhoek Cup te organiseren. Een jaarlijks terugkerend evenement voor alle voetbalclubs in de Gelderse Achterhoek en Omstreken. Alle Standaard- Heren-teams, Vrouwen-teams, alsmede Jeugd Onder 15-teams uit de Achterhoek en Omstreken kunnen zich jaarlijks hiervoor aanmelden. De wedstrijden worden in eerste instantie op de sportparken van de deelnemende clubs gespeeld. Alleen de wedstrijden in de halve finale en de finale van het jaarlijkse toernooi worden afgewerkt op Sportpark Dichteren in Doetinchem, in dit geval de thuishaven van v.v. VIOD. Het toernooi kent voor de eerste selecties van de deelnemende verenigingen een begeerde hoofdprijs, te weten een thuisduel tegen de hoofdmacht van BVO De Graafschap uit Doetinchem. Dit duel vindt plaats in de voorbereidingsperiode van het nieuwe voetbalseizoen. De Scheidsrechtersvereniging Doetinchem & Omstreken heeft van meet af aan de volledige medewerking toegezegd en zorgt dientengevolge voor de aanstelling van de scheidsrechters tijdens alle duels. Bovendien worden de halve finales en de finale geleid door een neutraal trio.