Gelijkspel van Grol in Wierden voelt als een overwinning

SVZW - Grol 1 - 1

Tekst: Theo Huijskes
Foto’s: Marcel Houwer

Om uiteenlopende redenen voelt het door Grol afgelopen zaterdag in Wierden behaalde gelijkspel tegen de plaatselijke voetbalclub SVZW als een overwinning. Een en ander is onder andere toe te schrijven aan het grote aantal blessuregevallen, waarmee de hoofdmacht van Grol in deze weken heeft te maken. Zo moest de equipe van trainer/coach Philip Agteres ditmaal aantreden zonder de geblesseerde spelers Tycho Riteco, Tiem Rots, Kjell Riteco, Mike Kempers, Thiemo Wessels en Mick Wissink. Daar komt nog eens bij dat Grol eerder dit seizoen in de thuiswedstrijd tegen de Wierdense formatie genoegen moest nemen met een smadelijke 1-4 nederlaag.

Doelman Nick Oude Luttikhuis ‘Man of the match’!

De bewerkstelligde, tevens verdienstelijke 1-1 kwam overigens mede tot stand door toedoen van Grol-goalie Nick Oude Luttikhuis. Het was namelijk de wisselvallig leidende scheidsrechter Max van der Lei uit Dedemsvaart, die enkele minuten voor het eindsignaal een strafschop toekende aan de thuisclub, die door de Grol-goalie op spectaculaire wijze uit zijn doel werd geranseld. De 22-jarige Nick mocht dientengevolge zichzelf, en dat niet alleen vanwege die heldendaad, maar door zijn totaaloptreden in deze wedstrijd de titel ‘Man of the match’ toekennen.

Een hoofdrol voor de vertrekkende? Jordy Schutten

In het eerste bedrijf van de wedstrijd was het reeds in de tiende minuut dat Siebe Lantink na goed voorbereidend werk voor spits Luc Berentsen een ideale doelkans voorbereidde. De topscoorder van de Oostelijke Gelderse voetbalvelden wist deze keer goalie Julian Bakker van de thuisclub niet te passeren. Veertien minuten later was het bij de thuisclub wel raak. Een aanval over rechts werd door Bas ter Hogt onhoudbaar afgerond: 1-0. In het laatste kwartier van de eerste helft was het vervolgens Grol dat het betere voetbal op de Wierdense kunstgrasmat van het sportpark Het Lageveld legde. Een belangrijke rol was daarbij weggelegd voor de deze middag uitblinkende Jordy Schutten (in het nieuwe seizoen 2024-2025 speler van FC Trias in Winterswijk?). Na een geweldige actie van hem over de vleugel met vervolgens een snoeihard schot, belandde de bal via de onderkant van de doellat het veld weer in. Maar enkele minuten voor rust was het wel raak. Ook deze keer was het Jordy Schutten, die spits Luc Berentsen in de gelegenheid stelde om de verdiende gelijkmaker aan te tekenen.

Invallers spelen een opvallende doorslaggevende rol

In het tweede bedrijf golfde het spel op en neer zonder dat het een en ander gepaard ging met doelpunten. Opvallend in deze fase was wel het uitstekende spel van Kaj Riteco in het centrum van de verdediging. Daarnaast speelde Yaluca Meusert als rechtsachter een uitstekende wedstrijd en gaf daarmee een visitekaartje af voor een langer verblijf in de eerste selectie. Naast het reeds eerdergenoemde goede spel van Jordy Schutten waren het ook de spelers Mark Hietland en Siebe Lantink, die een meer dan royale voldoende scoorden. Zeker gelet op de aanwezige, tevens omvangrijke blessureboeg bij de eerste selectie een sportieve meevaller, waarvan in de komende voetbalmaanden dankbaar gebruik kan worden gemaakt!

Wedstrijdinformatie

Scoreverloop:
24e min. 1 - 0 Bas ter Hogt
43e min. 1 - 1 Luc Berentsen

Scheidsrechter: Max van der Lei uit Dedemsvaart

Geel: Max de Vries van Grol en Robin de Jong van SVZW

Opstelling Grol:
Doel: Nick Oude Luttikhuis;
Achter: Yaluca Meusert, Kaj Riteco, Max de Vries, en Wouter Pillen (53e Mart Willemsen);
Midden: Mark Hietland, Rico Lammerdink en Titus Hoffman;
Voor: Siebe Lantink, Luc Berentsen en Jordy Schutten (73e Teun Hagens).

Zaterdag 23 maart 18.00 uur Grol - DOS '37 (competitie)
Donderdag 28 maart 20.15 uur DZC '68 - Grol (Achterhoekcup)
Zondag 14 april 14.30 uur Grol - Dalfsen (competitie)

Uitslagen 1H