Trainers middenbouw en bovenbouw jeugd seizoen 2024-2025 en doorontwikkeling jeugdopleiding

08-03-2024

Terwijl het huidige voetbalseizoen nog volop loopt, zijn het Voetbalbestuur en HJO Jos Heutinck druk bezig met de voorbereidingen op het seizoen 2024-2025. In de afgelopen periode heeft er een groot aantal gesprekken plaatsgevonden met verschillende trainers. Met trots kunnen we melden dat we de volgende jeugdtrainers hebben vastgelegd voor seizoen 2024-2025:

JO19-1  Max de Vries jr. (trainer)

JO19-2  Jasper Bos (trainer), Stan Hulzink/ Kevin Rooks (assistent-trainers)

JO17-1  Nick Jansen (trainer), Jerle de Jonge/ Teun Reijrink (assistent-trainers)

JO15-1  Benny de Leeuwe (trainer)

JO15-2  Pim Huis in ’t Veld/ Max en Twan Oostendorp (trainers)

JO13-1  Mike Kempers (trainer), Rick Arink (assistent-trainer)

JO13-2  Roy Rõring (trainer)

JO13-3  Stef Oldenkotte (trainer)

Het trainerskorps is nog niet compleet. Op dit moment zijn we dan ook met meerdere trainers in gesprek en zullen er in de nabije toekomst gesprekken met trainers gevoerd gaan worden over hun rol in seizoen 2024-2025. Op de website zullen we periodiek een update geven over ‘het trainerskorps bij de Groljeugd in seizoen 2024-2025’.

Tot slot, het Voetbalbestuur is bezig met de doorontwikkeling van de jeugdopleiding. Uit de verenigings- enquête is onder meer naar voren gekomen dat er meer aandacht moet komen voor de voetbaltechnische ontwikkeling bij de meiden(teams) en de breedtesportteams in de jeugdafdeling. Daarnaast leeft de wens om ook bij prestatieve teams door te blijven ontwikkelen. Voorgaande maakt dat het voetbalbestuur een plan heeft gemaakt om de jeugdopleiding van Grol in de gehele breedte verder te kunnen ontwikkelen. Onderdeel van dit plan is dat er vanaf het seizoen 2024-2025 een 'Technisch Hart' gevormd wordt waarin Hoofd Jeugdopleiding Jos Heutinck nauw gaat samenwerken met een aantal voetbaltechnisch coördinatoren. De leden van het Technisch Hart hebben als kerntaak om vanuit de 14 Grol-spelprincipes samen met de jeugdtrainers ALLE jeugdspelers maximaal te ontwikkelen op voetbaltechnisch vlak. Binnenkort zal er meer informatie over deze ontwikkeling gedeeld worden.

Voetbalbestuur en HJO