Woensdaggroep, niet meer weg te denken

07-03-2024

Afgelopen woensdag naar de Grol. Op het vriendelijke verzoek van Tonnie Theissen en André Bomers om een aantal stukken straatwerk dat is aangelegd door de vrijwilligers van de woensdaggroep af te trillen. Dit is natuurlijk maar een bescheiden bijdrage aan de vele taken die iedere woensdag door deze groep worden uitgevoerd. Deze groep vrijwilligers zijn natuurlijk alom geprezen maar langs deze weg, zonder ook maar iemand tekort te willen doen, steek ik ze hierbij nog een paar veren toe! Deze groep die toch vooral bestaat uit vutters en pensionado’s zijn eigenlijk niet meer weg te denken bij een club als de Grol. Stille krachten die iedere woensdag het sportpark up to date houden! Want als het sportpark volop in gebruik is door de verschillende teams zijn ze thuis of toeschouwer bij één van de wedstrijden of trainingen.

Terwijl ik het straatwerk sta af te trillen heb ik natuurlijk even de tijd om rond te kijken om zo zelf, op deze zonnige woensdag, eens te zien wat er allemaal wordt gedaan. De groep blijkt vele malen groter te zijn dan dat ik dacht.

Hierbij een kleine greep van wat er zoal op een woensdag wordt gedaan: het schoonmaken van de kleedkamers, snoeiwerkzaamheden, herstelwerkzaamheden aan de ballenvangers en doelnetten, aanbrengen en herstellen van straatwerk, het verhelpen van technische problemen, opruimen van afval, ledigen van containers, ophalen van oud ijzer maar ook het borstelen van de kunstgrasvelden. Ja beste trainers en voetballers, dit is één van de redenen dat de doelen van de velden dienen te worden opgeruimd! Dit zodat de heren vrijwilligers de velden kunnen onderhouden zodat wij als spelers een goede kunstgrasmat hebben om te kunnen trainen en wedstrijden te kunnen spelen.

Het is een geoliede machine waarbij er keihard gewerkt wordt maar waar zeker tijd is voor een praatje en waar ook veel wordt gelachen. Na een dag van de nodige noeste arbeid een welverdiend frisje of biertje in de sportkantine. Complimenten aan deze vrijwilligers die ervoor zorgen dat wij op een mooi en goed onderhouden sportpark onze geliefde sport kunnen beoefenen. Iedere week weer zijn ze van de partij om deels lopende taken uit te voeren maar ook met regelmaat nieuwe verzoeken te verwezenlijken. Dit met steeds meer moderne apparatuur.

Toch wordt ook deze groep een dagje ouder en stopt er zo af en toe ook wel iemand. Dus mocht je dit nu lezen en je hebt op de woensdag wat tijd over en je wilt graag wat met je handen doen? Meld je aan bij deze heren want alle handen zijn van harte welkom!

Barry Janssen