1-Daagse Fancy Fair met zanger op zondag 14 april in het sportcafe Den Elshof

06-03-2024

In het inmiddels 35-jarige bestaan van de VSVG (Vrienden van de sportvereniging Grol) is er sprake van één activiteit, waarmee deze ondersteunende geleding van de Groenlose voetbalclub de nodige furore maakt en dat is de halfjaarlijkse fancy fair bazaar. Dit voor veel amusement, spanning en bovenal gezelligheid zorgende gok-spektakel wordt één keer en dat zowel in het voor- als in het najaar georganiseerd. Een en ander standaard in een weekend waarin er voor Grol 1 een thuiswedstrijd op het programma staat. Overigens blijkt uit de inmiddels opgedane ervaringen dat het niet alleen de Grol-supporters zijn, maar ook vele andere belangstellenden, die de beide fancy fairs bij voorkeur niet willen missen.

Eén van de vele winnaars tijdens de afgelopen Najaars Fancy Fair.

Deze voorjaarseditie betreft een eendaags gebeuren, en dat op zondag 14 april vanaf 12:00 uur in het Sportcafé op sportpark Den Elshof. Conform een vast concept wordt er dan onder andere een twintigtal rondes gedraaid met het inmiddels historische flitslicht. Bezoekers van het Sportcafé kunnen al dan niet onder het genot van een drankje en een hapje en daarnaast een lekker muziekje loten kopen uit handen van de leden van het VSVG-bestuur. De prijs van de loten varieert van één tot drie euro, afhankelijk van de prijzen die er in de betreffende ronde te winnen zijn. Alle inkomsten van de fancy fair worden vervolgens één op één geïnvesteerd in de Grol.

De prijzen zijn zoals altijd, weer afkomstig van vele lokale sponsoren. Hoe cliché het ook klinkt, zonder de medewerking van de Grolse middenstand en daarbuiten kunnen wij ons halfjaarlijkse festijn niet organiseren. Via deze weg danken wij alle sponsoren alvast voor hun medewerking!

Nieuw dit jaar is dat in samenwerking met Rob Porskamp, uitbater van het sportcafé, een zanger wordt geregeld welke op gepaste momenten de sfeer zal verhogen. De naam blijft nog even gissen, en wordt later bekend gemaakt. Bij monde van VSVG-secretaris Ruben Zieverink worden uitspelende elftallen geadviseerd om hun wedstrijd te vervoegen c.q. te verplaatsen zodat zij “verzekerd zijn van een mooie (zit)plaats in het Sportcafé!”.