Grol verliest volle winst in het slotakkoord.

02-12-2007

Speelronde: 12

Scheidsrechter: dhr. H. Michelbrink uit Doetinchem.

Eindstand: 2 - 2

Ruststand: 0 - 2

Scoreverloop: 5e min. 0-1, Lennard Walterbos, 42e min. 0-2, Tom Kaak, 84e min. 1-2, Nick Kettering, 90+2 min. 2-2, Kay Lamers

Gele kaarten: 81e min. Patrick Blanckenborg

Rode kaarten: n.v.t.

Afwezig bij Grol: Erwin van de Wolfshaar (teenblessure).

Bijzonderheden: Jarige trainer Tonnie van Dillen (SDUOC) krijgt punt cadeau.

De uitwedstrijd SDUOC – Grol, de start van de “ruckrunde” van de competitie, beloofde vooraf al reeds een kraker van jewelste te worden. Immers het teleurstellende resultaat voor de Ulftenaren in het eerste duel tegen Grol, destijds nog onder leiding van voetbalprofessor Knippenborg, zit bij de gastheren nog behoorlijk hoog. Komende uit de eerste klas werd met veel vertrouwen onder de genoemde nieuwe coach begonnen aan een nieuw seizoen dat aanvankelijk niet dat bracht wat men er van verwachtte. Inmiddels heeft Tonnie van Dillen het roer overgenomen van de vroegtijdig uitgestapte Knippenborg en werd de aansluiting op de ranglijst een feit.

De wedstrijd begon onder een slecht gesternte, de regen teisterde de overigens aanvankelijk goed bespeelbare grasmat. Reeds in de 3e min. kreeg Grol een uitgelezen kans om de score te openen, maar de steekbal van Johan Houben was nog niet aan Tom Kaak besteed. Slechts twee minuten later vond Lennard wel het gaatje, op voorzet van Björn knikte hij al koppend over de grond de bal achter keeper Sven te Kaat, 0-1. De openingsfase van de wedstrijd was bijzonder aantrekkelijk, vooral omdat beide teams zich aan het slechte weer weinig gelegen lieten liggen en een behoorlijke pot voetbal op de mat wisten te leggen. Grol was aanvankelijk de bovenliggende partij, middels goed combinatie-spel hield men de tegenstander onder druk.

Tot na ruim twintig minuten kwamen de Ulftenaren enkele malen gevaarlijk door en kon Dennis, o.a. door attent uitlopen en op een inzet van Alan Hermsen in de 31e min. met zijn voet redding brengen. Terwijl ondertussen de regen als een geseling aan moest voelen, bleef Grol in het laatste kwartier voor rust middels een aantal leuke aanvallende acties de aandacht op zich vestigen. Uit een vrije trap schoot Lennard in de 39e min. de bal boven in de kruising, maar vond een attent reagerende keeper te Kaat op zijn weg. Lang bleef volgend succes niet uit, Vlot kaatsend, over een drietal schijven vond Tom Kaak het voldoende en oog in oog met de keeper was hij ditmaal de winnaar, 0-2.

Een drietal minuten na de pauze had Tom Kaak in duel met Kay Lamers een strafschop verdiend. In de poging hem af te stoppen, maakte de laatste duidelijk hands. De scheidsrechter weigerde echter de bal op de stip te leggen. De thuisclub, inmiddels met de wind in de rug speelde met meer pressie naar voren, hetgeen Grol dikwijls de nodige ruimte verschafte. Uit zo’n situatie verzuimde Johan Houben, na een vlot uitgevoerde counter tussen Kevin en Robin, oog in oog staand met de keeper doeltreffend af te ronden. De grasmat werd onderwijl steeds soppiger door de gestaag vallende regen en pleegde een ware aanslag op de conditie van de spelers. In een poging om de aansluittreffer te scoren, vonden achtereenvolgens Kay Lamers en Alan Prinsen in de 69 en 70e min. een attent keepende Dennis op hun weg. Björn bracht Kevin met een hoge voorzet in stelling, maar diens kopbal ging rakelings naast. Een ouderwetse scrimmage bracht zes minuten voor de tijd de aansluittreffer op het bord.

Daar waar Grol middels counters al afstand had kunnen (moeten) nemen, scoorde Nick Kettering in een woud van benen en voeten de 1-2. Als logisch gevolg hiervan kreeg de slotfase een hectisch verloop. De gastheren beschikten kennelijk over de langste adem en wisten in blessuretijd een ongelukkige handeling van de Grolgoalie genadeloos af te straffen, 2-2. In de nastoot ontbrak het Björn bij een voorzet aan kracht en geluk, om de zege alsnog naar zich toe te trekken. Grol ontbreekt nog immer de eerste uitoverwinning dit lopende seizoen. Nu struikelde het onfortuinlijk in de dying seconds.

A.s. zondag komt Overasseltse Boys op Den Elshof op bezoek, wellicht kan daar het gedeukte vertrouwen weer opgepoetst worden.

Opstelling Grol 1:

Doel: Dennis Dibbets

Achter: Tom Klein Zeggelink, Patrick Blanckenborg, Frank Oosterholt.

Midden: Björn Koldewey, Lennard Walterbos, Christiaan Pillen (53e min. Joost Frank), Wouter Scharenbor

Voor: Tom Kaak (53e min. Kevin Stöteler), Johan Houben (58e min. Bart Porskamp), Robin Schuurmans.

Uitslagen afgelopen zondag 2 dec. :

Juliana’31 - OBW           4-0

Beuningse Boys – Leones           afg.

Hatert – PAX afg.

AWC - Bemmel SC afg.

SDUOC – Grol 2-2

Overasseltse Boys – Varsseveld afg.

Programma zondag 9 dec. a.s.:

OBW - Beuningse Boys

Leones - Hatert