Geslaagde ontmoeting Businessclubs RKZVC en Grol

04-03-2024

Tekst en foto’s: Theo Huijskes

In het huidige voetbalseizoen 2023-2024 is met betrekking tot de gemeentelijke derby’s in Oost Gelre alle aandacht gericht op de wedstrijden tussen RKZVC Zieuwent en Grol Groenlo. Naast de wedstrijden zelf wordt deze aandacht ook ingevuld door de businessclubs van beide voetbalverenigingen. Was het op 8 oktober 2023 dat de derby op het sportpark Den Elshof in Groenlo vooraf werd gegaan door een activiteit van de BC van Grol, afgelopen zaterdag was het de beurt aan de BC van RKZVC. Voorafgaande aan het op het sportpark De Greune Weide in Zieuwent gespeelde duel zorgde de BC van RKZVC, en dat in horecalocatie Het Witte Paard, voor een bijzonder gezellige bijeenkomst voor de leden van beide BC’s.

Vanwege afwezigheid van BC-voorzitter Joris Wassink van RKZVC was het BC-bestuurslid Freek Toebes, die de regie in handen had van de bijeenkomst, die naast het nuttigen van een natje en een droogje, onder andere werd ingevuld met de organisatie van een gezamenlijke digitale quiz. Toebes, die naast zijn activiteiten binnen de BC in Zieuwent ook de scepter zwaait over horecagelegenheid Het Witte Paard in Zieuwent en sedert 1 januari jl. tevens over de horecagelegenheid Overkamp in Vragender, deelde mee dat het bestuur van de Zieuwentse businessclub bestaat uit acht personen.

“Alle activiteiten die wij als club ondernemen zijn gericht op het binnenhalen van zoveel mogelijk sponsoren ten behoeve van onze eigen dorpsclub RKZVC en dat ongeacht op welk niveau de hoofdmacht van deze club ook acteert. Daarbij is het doel van dit soort bijeenkomsten helemaal afgestemd op het leggen en onderhouden van goede contacten met al onze reeds bestaande en mogelijk zich nog aanmeldende sponsoren. En dit laatste betreft niet alleen belangstellende bedrijven uit Zieuwent zelf, maar uit de gehele gemeente Oost Gelre en daarbuiten.”

Wat de wedstrijd betreft, deze werd door Grol met 2-3 gewonnen. Een en ander na een 0-1 ruststand. Dit betekent dat de Groenlose formatie dit seizoen tweemaal over een overwinning wist te bewerkstelligen tegen de formatie van trainer/coach Arjen Nijman. Het thuisduel van Grol in Groenlo leverde namelijk een 3-1 overwinning op voor de ploeg van trainer/coach Philip Agteres.

Veel belangstelling voor de BC-activiteit voorafgaande aan de derby RKZVC – Grol, waaronder de digitale ludieke kwis.

Freek Toebes, bestuurslid van de Businessclub RKZVC.