Grol zaterdag 3 toont veerkracht en wint in de beker van AZSV 6

19-02-2024

AZSV 6 – Grol zaterdag 3 ( 2-1 ) 2-4

Grol is afgereisd naar Aalten om het vandaag in de beker op te nemen tegen AZSV 6. Wij spelen op veld 3, een kunstgrasveld. De weersomstandigheden zijn goed, droog en een aangename temperatuur. Het is Grol dat de toss wint en aftrapt voor de wedstrijd. Het tempo ligt direct hoog in deze wedstrijd. Grol lijkt moeite te hebben met het spelen op dit kunstgrasveld. De beginfase is dan ook rommelig, veel foute passes en ongelukkige ballen. AZSV maakt hier dankbaar gebruik van en weet Grol onder druk te zetten. Het is dan ook AZSV die de score weet te openen. Het is een diepe bal op de linksbuiten die de bal voorzet. De speler raakt de bal niet goed maar toch draait de bal hoog voor bij de 2de paal. Daar waar Grol doelman Barry en verdediger Leon verwachten dat de bal over de achterlijn zal vallen blijft deze net binnen en is het de rechtsbuiten van AZSV die tussenbeide weet te komen en de bal midden op zijn hoofd laat vallen en hiermee de bal binnenkopt, een 1-0 achterstand voor de Grol na 10 minuten voetballen. Het is nog vroeg in de wedstrijd dus is het aan Grol om te laten zien dat dit een ongelukkig tegendoelpunt is. Vanaf de 20ste minuut krijgt Grol meer grip op het spel en weet combinerend de bal beter rond te laten gaan. De eerste kleine mogelijkheden dienen zich aan. Het is AZSV die er een aantal malen goed via de counter uit weet te komen maar de backs van de Grol, Ramon en Leon staan hun mannetje en weten zo menig aanval af te slaan. De eerste grote kans voor Grol is een schot van Ronald die door de keeper van AZSV kan worden gered. Grol kan de beslissende eindpass voorin nog niet afleveren. Het is dan ook een afgeslagen aanval van de Grol waar AZSV snel op weet om te schakelen. Met een goede steekbal wordt de spit van AZSV op het Grol doel afgestuurd. Hij weet de bal maar net langs de uitkomende Barry te tikken en kan daarna makkelijk de bal in het lege doel schieten, 2-0 na 40 minuten voetballen. Dit 2de tegendoelpunt geeft de spelers van de Grol wel wat frustratie. Het voetbal is redelijk maar er zijn te weinig doelgerichte kansen. Het is dan ook Kevin die van uit zijn positie als laatste man de bal meeneemt naar voren. Na een één twee met Johan krijgt hij de bal heerlijk voor zijn linkervoet en haalt verwoestend uit. Dit verrast de doelman van AZSV die niet het juiste antwoord op deze bal heeft en Grol net voor rust terugkomt op 2-1!

In de rust worden er een aantal stevige woorden gesproken en dat er een tandje bij moet in de tweede helft willen wij vanmiddag als winnaar va het veld stappen. Grol speelt de 2de helft beter als in de eerste helft, de bal gaat makkelijker rond en er wordt meer diepte gezocht via de flanken en daar waar mogelijk via het centrum. De beginfase van de 2de helft gaat gelijk op, het spel gaat op en neer maar er zijn aan beide zijden geen grote kansen. Beide ploegen staan organisatorisch goed en moet er dus gezocht worden naar de openingen. Het is uiteindelijk een sterk spelende Amir die de bal als voorstopper weet te veroveren en in te spelen op Eduardo. Eduardo weet na een goede soloactie de bal over te spelen aan Khalid. Echter op het moment dat hij wil gaan schieten wordt hij van opzij neergelegd. De scheidsrechter legt de bal op de stip. Een buitenkans die Kevin weet te benutten, 2-2 na 60 minuten voetbal. Na deze gelijkmaker lijkt AZSV wat van slag en weet Grol het speloverwicht te nemen in deze wedstrijd. Het is dan ook Johan die vanaf de linkerflank naar binnen trekt en de bal hard in de verre hoek schiet buiten bereik van de doelman, 2-3 na 68 minuten voetbal. AZSV moet nu iets gaan terug doen en gooit meer energie in de wedstrijd. Het lukt AZSV er beter uit te komen. Via een goede aanval krijgt de rechtsbuiten van AZSV een goede schietkans die gekeerd kan worden door Barry. Na een onderschepping achterin is het Kevin die een rush naar voren maakt. Door goed verdedigen verliest hij de bal en weet AZSV snel om te schakelen en kunnen ze de spits diep weg sturen en weet Barry in een één op één situatie de bal nu wel te onderscheppen. Hierna is er nog een scrimmage voor het doel maar gelukkig voor de Grol valt de gelijkmaker niet. Het is zelfs de Grol die in een tegenaanval het slot op de deur gooit. Via het middenveld is het Jorn die de bal inspeelt op de op snelheid zijnde Eduardo, hij weet met zijn loopactie de 16 meter van AZSV te bereiken en schiet de bal beheerst binnen, 2-4 in de 75ste minuut. Met nog een kwartier te spelen is het voor AZSV alles of niets. Ze gaan 1 op 1 spelen en er komt steeds meer druk op het doel van de Grol. Het is van de Grol zijde nu ook geen mooi voetbal meer. Het is ervoor zorgen dat de winst over de streep wordt getrokken. Ondanks de druk van AZSV komen ze niet veel verder meer als enkele hoekschoppen. Echt heel gevaarlijk worden ze niet meer en zo is het dat de Grol na een leuke, sportieve en gelijk opgaande wedstrijd met de winst van het veld gaan. Grol zaterdag 3 is weer een ronde verder in de beker!