Sven Oostendorp: Van Speler van het kwartaal Grol naar Supporter van de dag FC Twente

06-02-2024

Bron: Clubblad 2023-4
Door: Henri Walterbos

Het doet ons deugd, als redactie zijnde, dat het clubblad iedere editie weer zeer veelvuldig en uitgebreid wordt gelezen. Ook als de artikelen online op de sociale mediakanalen van Grol verschijnen, noteren we soms duizelingwekkende aantallen van unieke lezers. Een gevolg van het veelvuldig lezen door velen kan soms heel erg leuk zijn voor iemand die in het clubblad stond en daarin uitspraken doet die ineens gevolgen krijgen. Leuke gevolgen in dit geval.

Dit overkwam Sven Oostendorp. Zie hierbij delen uit de mail die ondergetekende ontving van Hemmie Oolthuis, bestuurslid van de Supportersvereniging FC Twente Oost Gelre.

‘Naar aanleiding van het clubblad van jaargang 43, 12 juli 2023, nr. 2, met daarin het interview van Sven Oostendorp (nog nooit bij een wedstrijd van FC Twente wezen kijken), hebben wij gemeend als supportersvereniging hem 2 vrijkaarten te moeten aanbieden voor de thuiswedstrijd van FC Twente – NEC’.

Een prachtig gebaar!

Op 11 november, wanneer een groot deel van carnavalsgek Grolle in de ban is van de opening van het carnavalsjaargetijde, diezelfde dag, is Sven in de ban van zijn eerste bezoek aan de Grolsch Veste. Samen met vader Peter bezoekt hij dan namelijk de wedstrijd FC Twente – NEC en wordt hij tevens uitgenodigd gratis met de gehele vaste supportersschare van Supportersvereniging FC Twente Oost Gelre met de traditionele touringcar mee te rijden naar Enschede.

Vader en zoon Oostendorp worden bij het verzamelpunt van de ‘afdeling Groenlo’, café Grolzicht, opgevangen en welkom geheten. Naast de vrijkaarten voor de wedstrijd, ontvangen beiden een sjaal van de eigen Supportersvereniging FC Twente Oost Gelre, een consumptie ter plekke, alsmede 2 consumptiemunten voor een drankje in de bus. Hemmie Oolthuis is verheugd dat hij Sven en zijn vader blij heeft kunnen maken. “Samen met onze vrienden uit het naburige dorp Lichtenvoorde vormen wij samen de Supportersvereniging FC Twente Oost Gelre. Sven en zijn vader hadden een bijzonder mooie plek (vak 130, rij 2 nr. 13 en 14) ter hoogte van de middenlijn. Hopelijk hebben zij genoten. In ieder geval zeker van een drankje bij ‘Cappie’ na afloop, ondanks dat wij die avond hebben gelijkgespeeld ( 3-3)!”

Op 5 mei 2024 viert de supportersvereniging zijn 10-jarig bestaan. “Wij tellen op dit moment 101 leden, waarvan de meesten lid zijn van Grol en Longa ’30.”