Doelpuntenshow bij Grol JO10-1

21-01-2024

Grol JO10-1 - Dinxperlo JO10-1 ( 2-2 ) 7-6

De winterstop is weer ten einde na een kleine pauze en enkele zaaltoernooien. Het gaat weer om het ‘echie’. Vandaag staat de eerste wedstrijd thuis tegen Dinxperlo op het programma voor deze 2de seizoenshelft. Afgelopen september hebben wij ook in een spannende wedstrijd tegen Dinxperlo gespeeld, deze pot ging voor ons met 2-3 verloren. We weten dat het een lastige wedstrijd gaat worden, zeker omdat wij niet compleet zijn. Jur is ziek en Björn is herstellende van een blessure. Gelukkig kan Oskar ons uit de brand helpen en is vandaag de keeper.

Het is koud met temperaturen rond het vriespunt, het veld is wit van de vorst. Al met al niet de meest ideale omstandigheden om te voetballen. Het is 10 uur als er wordt afgetrapt voor de wedstrijd. Grol begint sterk en dwingt Dinxperlo terug op eigen helft. Grol is dichtbij een openingsdoelpunt maar het is onduidelijk of de bal volledig over de lijn is. Ook de scheidsrechter kan het niet goed zien dus wordt er door gevoetbald. Twee minuten later eenzelfde situatie maar nu voor Dinxperlo. Het is wederom moeilijk te beoordelen en ook nu laat de scheidsrechter doorspelen en blijft het 0-0. Grol heeft een veldoverwicht en eerste mogelijkheden dienen zich aan. Het is uiteindelijk Bram die de openingstreffer voor zijn rekening neemt, 1-0 in de 8ste minuut. Grol blijft goed spelen en na een goed opgezette actie van achteruit is het wederom Bram die weet te scoren op aangeven van Dario! 2-0 in de 11de minuut. Hierna weet Dinxperlo beter in de wedstrijd te komen, Grol krijgt het wat lastiger. Het is uiteindelijk een speler van Dinxperlo die met een goede dribbel in de 20ste minuut door het midden niet voldoende wordt verdedigd en zo vrij voor het doel komt en Oscar kansloos laat, 2-1. Na dit tegendoelpunt moet Grol even de organisatie goed zetten. Ondanks dat de verdediging goed staat met Floris en Tygo zijn ze niet opgewassen tegen een prachtig afstandsschot van Dinxperlo. Deze valt prachtig binnen en dit maakt dat wij met een 2-2 stand de kleedkamers opzoeken voor de ranja. John en Barry kunnen eigenlijk alleen de jongens complimenteren voor vertoonde spel. Ze moeten zichzelf belonen met afronden van de kansen.

We gaan weer naar het veld voor de 2de helft. De dooi is ingetreden en de vorst is van het veld verdwenen. Het is Dinxperlo die zeer sterk begint en Grol al snel het nakijken geeft met een mooi uitgespeelde kans. 2-3 in de 27 ste minuut. Grol moet even schakelen na deze snelle achterstand. Grol komt goed weg als 2 minuten later een schot van Dinxperlo op de paal beland. Dit is tevens een startsein voor Grol om het spel weer naar zich toe te trekken. De jongens gaan beter spelen en laten de bal beter rondgaan. De ruimtes worden beter benut en het is Huub die uiteindelijk na een individuele actie de gelijkmaker weer op het scorebord zet in de 30ste minuut, 3-3. Grol doet het in deze fase van de wedstrijd erg goed en alles lukt. Zowel verdedigend als aanvallend doen de jongens het goed. Zo is het na een goede actie van Tygo die de bal diep geeft op Huub. Huub geeft de bal mooi breed op Bram die met een geplaatst schot de 4-3 op het scorebord zet in de 34ste minuut. Het gaat nu even snel, in 36ste minuut schiet Bram de 5-3 binnen. Het is een minuut later als Huub een corner van Bram prachtig binnen kopt, 6-3! In de 39ste minuut weet Floris de bal te veroveren uit een aanval van Dinxperlo. Hij geeft de bal diep op Dario die op zijn beurt de bal na een actie afgeeft op Bram die de bal breed legt waarna Huub de 7-3 binnenschiet. Grol lijkt op rozen te zitten maar toch geeft Dinxperlo nog niet op! Grol heeft de batterij een beetje leeg en Dinxperlo gaat alles of niets spelen. Grol komt in de laatste fase wat energie tekort. Dinxperlo weet terug te komen tot 7-6! Het is billenknijpen tot de laatste minuut, gelukkig weet Oscar een aantal goede schoten van Dinxperlo te keren of de spelers weten het nog net verdedigend de aanvallen onschadelijk te maken. Grol is dan ook erg blij als de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd fluit waarmee de winst is veilig gesteld.