Grol is partnerclub van FC Twente/Heracles Academie

17-01-2024

Op 8 december j.l. heeft Grol een samenwerkingsovereenkomst ondertekend met de FC Twente/Heracles Academie waardoor Grol als partnerclub aansluit bij het Regioplan van deze Academie. Dit gebeurde tijdens het door het voetbalbestuur georganiseerde voetbalcafé.

Voorzitter Stan Raben ondertekende namens Grol de samenwerking in aanwezigheid van Tim van Vlijmen, de Coördinator van het Regioplan.

Tim van Vlijmen is enthousiast dat Grol zich heeft aangesloten bij het Regioplan: “Sportvereniging Grol is een grote vereniging waar veel potentie in zit, zowel bij spelers als trainers en andere betrokkenen. Daar kunnen wij hopelijk op gezamenlijke wijze enorm veel voor gaan betekenen. Via het Regioplan organiseert de Academie veel activiteiten waarin het haar voetbalkennis deelt met de amateurverenigingen in de regio. Maar ook de amateurverenigingen onderling versterken elkaar met de kennis en ervaring die ze bezitten. Door de handen ineen te slaan, geloven we dat we een enorme kwaliteitsslag aan het slaan zijn. Tot slot organiseert de Academie regiotrainingen voor grote groepen jonge kinderen uit de regio.”

Grol zal als partnerclub onderdeel worden van regio Zuid, één van de negen regio’s binnen het Regioplan. Van Vlijmen legt uit waarom de club uit Groenlo een goede aanwinst is voor die regio. “Binnen regio Zuid zijn verschillende grote partnerclubs actief. Door de aansluiting van Grol, dat qua ledenaantal ook een grote vereniging is, kan die regio op verschillende facetten een extra boost krijgen.”

Naast de samenwerking met FC Twente/Heracles heeft Grol ook al sinds een paar jaar een soortgelijke samenwerking met De Graafschap. “Deze samenwerking zal ook blijven bestaan. Daardoor kan onze jeugdopleiding optimaal profiteren van alle kennis en kunde in zowel de Achterhoek als in Twente. Hierdoor blijven we interessant voor jonge spelers om zich bij Grol aan te melden. Ook zijn we partner van de MVVA, de jeugdopleiding voor meiden en vrouwen in de Achterhoek. Het is fijn dat we de reeds bestaande goede relatie met FC Twente/Heracles nu ook hebben kunnen formaliseren in een partnerovereenkomst.”, aldus Stan Raben.