Misverstanden leidden nederlaag in.

25-11-2007

Speelronde: 10

Scheidsrechter: dhr. Koeslag uit Gendringen

Eindstand: 0-2

Ruststand: 0-1

Scoreverloop: 36e min 0-1, 63e min. 0-2, beide Niels van de Koppel.

Gele kaarten: n.v.t

Rode kaarten: n.v.t..

Afwezig bij Grol: Christiaan Pillen (liesblessure).

Pupillen van de week: Manuel Rensink en Jules Spaan, beide uit Grol F5.

Sponsor wedstrijdbal: Boekhandel Wiegerink, Groenlo.

Man of the Match: Robin Schuurmans, Party Rent Man of The Match.

Bijzonderheden: Laatste- en inhaalwedstrijd van eerste competitieronde.

Alle goede bedoelingen ten spijt, wist de hoofdmacht van de SV Grol afgelopen zondag geen punt(en) mee te nemen uit Wijchen. Hoewel velen inmiddels van mening zijn dat er een uitsyndroom ontstaat, bestaat hier nog geen enkele reden toe. Of het moet zo zijn dat de ploeg zich deze specificatie gewillig op laat leggen,waardoor er een soort “tussen de oren complex” wortel kan schieten. Vooruitlopend op het volgende uitduel tegen SDUOC kreeg Grol eerst te maken met de inhaalwedstrijd, thuis tegen het Nijmeegse Hatert. Al snel in het begin van de ontmoeting werd duidelijk dat de ploeg van trainer Golstein te maken had met een tegenstander die titelaspiraties heeft en dat later in het verloop van de wedstrijd ook kracht bij zette.

De elf uit Nijmegen speelden gedrevener, fysieker en effectiever, hetgeen acteren op hoger niveau in het verleden verried. In de eerste vijfenveertig minuten moest Grol het veldoverwicht vooralsnog aan de gasten over laten, zonder dat zij daar overigens direct profijt van trokken. Na ruim een kwartier spelen kwamen Patrick en tegenstander Arda Kokeng in een duel met de hoofden in botsing, hetgeen voor de Grolverdediger een fors gezwollen wenkbrauw en een blauwe kijker tot gevolg had.

De wedstrijd kwam eigenlijk nog niet goed los en had een doelpunt nodig om de bakens te verzetten. Nadat eerst Jacky Driessen, zonder succes overigens met buitenkant schoen een waarschuwingssignaal had afgegeven, was het een minuut later Niels van de Koppel die de 0-1 aantekende. Met een bekeken lob strafte hij in de 36e min. een misverstand tussen verdediger en doelman af. Enkele minuten voor de warme thee ontbrak het Kevin aan enige fortuin bij zijn inzet, de voet van doelman Nick Wullings speelde hem en Grol parten.

Kevin Stöteler in actie tegen Hatert

In blessuretijd kopte Tom Kaak op aangeven van Johan Houben ternauwernood naast. In het tweede bedrijf had Grol aanvankelijk een aantal overtredingen nodig om het spel van de gasten te ontregelen, maar daarna nam het meer en meer het heft in handen. Acties voor het doel van de tegenstander troffen echter nog geen roos of gingen voorbij aan het doel. Andermaal was een misverstand in de verdediging aanleiding voor Niels van de Koppel om zijn naam eer aan te doen. Koel en bekeken koppelde hij in 63e min. een tweede treffer aan zijn eerste, 0-2. In de 71e minuut had Kevin in vrije positie wellicht de mogelijkheid voor de aansluittreffer. Op aangeven van een uitstekend op dreef zijnde Robin Schuurmans sprong de bal echter te ver van zijn borst af om een treffer aan te tekenen. Grol voerde de druk verder op, daarbij geholpen door de gasten die met een veilig ogende voorsprong het initiatief aan de thuisploeg overlieten. Juist in deze fase ontbeerde Grol het aan een beetje geluk dat een ploeg nodig heeft om terug in de wedstrijd te komen. De eindoverwinning ging tenslotte verdiend naar de gasten uit Nijmegen, die met de behaalde punten hun topklassering meer dan waar maakten en een einde maakten aan een mooie thuisreeks van de SV Grol.

De aantekening moet echter wel gemaakt worden,dat op basis van het spel na rust en zeker het laatste kwart van de wedstrijd, een eretreffer ruim verdiend was. De volgende tegenstander, SDUOC, zal er alles aangelegen zijn om de smadelijke geleden nederlaag op Den Elshof met een overwinning te revancheren. Aan Golstein en zijn mannen de opdracht hier een stokje voor te steken en met vertrouwen richting winterstop te gaan.

A.s zondag speelt Grol de uitwedstrijd tegen SDUOC, aanvang 14.00 uur.

Locatie: Sportpark De IJsselweide, Anton Tijdinklaan 7, 7071 CX Ulft.

Opstelling Grol:

Doel: Dennis Dibbets

Achter: Frank Oosterholt, Juliën Harbers (80e min. Alex van Beckhoven), Patrick Blanckenborg (85e min. Jean Paul Papen).

Midden: Björn Koldewey, Lennard Walterbos, Wouter Scharenborg, Robin Schuurmans.

Voor: Tom Kaak, Kevin Stöteler. Johan Houben (66e min. Tom Klein Zeggelink)

Programma zondag 25 nov. a.s.: (inhaalwedstrijden)

Varsseveld – AWC 0-0

Grol – Hatert 0-2

Bemmel SC - Beuningse Boys afg.

PAX – OBW 0-3

Overasseltse Boys – SDOUC 2-4

Programma a.s zondag 2 dec. a.s:

Juliana’31 - OBW

Beuningse Boys - Leones