Ongekende spanning in F- woensdagcompetitie

23-11-2007

In de voorlaatste speelronde in de poulefase heeft Manchester United zich verzekerd van een plaats in de kruisfinales voor de plekken 1 t/m. 4. Het gaat na zes wedstrijden aan kop met 13 punten en eindigt hierdoor ook bij de meest ongunstige uitslagen in de volgende speelronde op een vierde plek. Voor de overige plaatsen bij de eerste vier komen nog vijf clubs in aanmerking, te weten Real Madrid, Ajax, Celtic, Leeds United en Liverpool. Feyenoord en PSV hebben hiervoor te weinig punten behaald en deze zullen dan ook met twee andere teams gaan strijden om de plaatsen 5 t/m. 8.

Manchester United speelde tegen Feyenoord één van haar beste wedstrijden in deze competitie. Het creëerde kans op kans. De goede verdedigende inspanningen van de ploeg uit Rotterdam voorkwamen echter een monsterscore. Zelf kwam de Feyenoorders een aantal malen voor de goal van de tegenstander. Daar aangekomen stond het goede keeperswerk van de Manchester- goalie iedere keer in de weg. Manchester heeft door de 5-0 overwinning op Feyenoord de koppositie weer ingenomen.

In de Engelse derby tussen de ploegen Liverpool en Leeds United heeft Liverpool haar laatste strohalm gegrepen. Door de 5-4 overwinning in deze wedstrijd kan het met enkele gunstige uitslagen in de laatste speelronde nog een plek bij de eerste vier bemachtigen. Het moet gezegd worden dat een gelijkspel misschien rechtvaardiger was geweest, gezien het spelbeeld van de wedstrijd. Beide ploegen speelden namelijk opportunistisch voetbal en vermaakten het publiek veertig minuten lang.

Dat PSV in de hoek zit waar de klappen vallen werd in de wedstrijd tegen Celtic wel duidelijk. Onder leiding van assistent- coach Peter Harbers speelde de ploeg vol op de aanval. Celtic was echter net iets slimmer en met snelle counters wist het PSV te verrassen. Toch bleef het tot aan de 2-1 spannend. Een dubieus gegeven penalty in het voordeel van Celtic zorgde echter voor de beslissing in de wedstrijd. Celtic controleerde vanaf dat moment de wedstrijd en wist de score uit te breiden naar 4-1.

Real Madrid- Ajax was de topper van de week. Dat we hier twee kanshebbers voor de titel aan het werk hebben gezien, werd in deze wedstrijd wel duidelijk. Oogstrelende combinaties werden door beide ploegen op de mat gelegd. Zowel de Amsterdammers als de Madrilenen wisten enkele prachtige doelpunten te maken. Doordat Real iets zorgvuldiger in de afronding was, wist het één goal meer te maken dan Ajax. Uitslag Real- Ajax: 5-4.

A.s. woensdag zullen de beslissingen in de F- competitie vallen. Het wordt dan duidelijk welke ploegen om de eerste vier plaatsen gaan vechten en welke om de plekken 5 t/m. 8. Dat het spannend gaat worden is zeker. Ik hoop u allen dan ook om 18.00 te zien langs de lijn op Sportpark Den Elshof.