Grol F7 kampioen

19-11-2007

Grol F7 moest in een echte broederstrijd tegen Grol F9 het kampioenschap zien binnen te halen. Van zenuwen was weinig te merken, voorafgaand aan de wedstrijd. De voorbespreking ging vooral over de beste tactiek om de leiders na afloop met kleren en al aan onder de douche te krijgen.

Met veel vertrouwen en enthousiasme begonnen de spelers aan de wedstrijd. Al snel werd er veel druk uitgeoefend op het doel van de tegenstander en wist Daan de openingstreffer binnen te schieten. Daan stond op scherp, bleek wel uit de goals die nog zouden volgen. De aanvallen volgden elkaar in hoog tempo op en de voorsprong werd snel verder uitgebreid door onder andere Noud en Dylan. Zij zorgden voor veel gevaar door de tegenstander om en om te bestoken met sterke dribbels. Op het middenveld lieten Bob en Jesper hun spelinzicht zien door te strooien met slimme passes. Damian en Megan waren zeer sterk in de duels en stonden aan de basis van vele mooie combinaties. In de verdediging speelden Lars en Tom een foutloze partij. Ze stonden ieder keer op de juiste plek, speelden hun middenvelders goed aan en waar nodig grepen ze in met robuuste tackles. De paar keer dat de tegenstander toch door de linies heen wist te breken, wist Mika, keeper in de eerste helft, het doel gelukkig schoon te houden.

In de rust smaakte de ranja prima en werd afgesproken om het goede samenspel in de tweede helft voort te zetten. Dit zorgde ervoor dat de eindstand opgevoerd kon worden tot maar liefst 12 – 0. Een hele mooie uitslag om kampioen mee te worden.

Een compliment voor onze tegenstander Grol F9 is ook zeker op z’n plaats. Ze misten enkele spelers en moesten het doen zonder wissels. Toch bleven ze er de hele wedstrijd hard voor knokken en wisten ze een aantal hele fraaie aanvallen op te zetten. Het ontbrak ze net aan een beetje geluk in de afronding.

Trainer Axel had het de hele wedstrijd erg druk met coachen en het continue doorwisselen met 3 reservespelers. Scheidsrechter Bert had moeite om het hoge tempo van de spelers bij te benen. Gelukkig konden ze na afloop afkoelen onder de douche. Zo’n frisse douche had leider Olaf ook wel gewild. Via mobiele telefoon werd hij van het wedstrijdverloop op de hoogte gehouden.

Na het laatste fluitsignaal stonden de spelersouders klaar met geweldige kampioenenshirts en heerlijke kinderchampagne. Jeugdbestuurslid Patrick Pos stond eveneens klaar met een mooie speech en natuurlijk de kampioensbeker. Na de douche gingen spelers en beker in polonaise naar de kantine waar het eerste kampioensfeest van dit seizoen nog lang duurde.

Met zoveel talent, enthousiasme en inzet zullen er vast nog vele kampioenschappen volgen.