Grol verzuimt in eerste speelhelft afstand te nemen.

19-11-2007

Speelronde: 11

Scheidsrechter: dhr. H.G. van Diepen uit Wezep.

Eindstand: 3 - 1

Ruststand: 0 - 1

Scoreverloop: 8e min. 0-1, Kevin Stóteler, 56e min. 1-1, Erik Roefs, 81e min. 2-1, Mickael Schoenmakers, 90e +5 min. 3-1, Erik Roefs.

Gele kaarten: Kevin Stöteler, Grol

Rode kaarten: n.v.t.

Afwezig bij Grol: Erwin van de Wolfshaar (gebroken teen)

Bijzonderheden: Jong Oranje trainde afgelopen week op uitstekende grasmat van Sportpark De Wijchert.

De slechte weeromstandigheden van afgelopen weekend gooiden roet in het eten van de snode plannen van trainer Golstein om af te rekenen met tegenstander Hatert en zodoende vertrouwen op te bouwen voor het volgende uitduel tegen AWC Wijchen. Eindelijk moet het er maar eens van komen, om ook uit de volle winst te pakken. Hetgeen op Den Elshof dit lopende seizoen wel lukt. Zonder de opmaat desondanks toch met goede moed en vertrouwen naar sportpark De Wijchert, waar afgelopen week de selectie van Jong Oranje de gehele week gebruik maakte van de keurige accommodatie en dito speelveld. Reeds in de eerste twee minuten werden voor beide doelen snelle acties uitgevoerd en verkeken resp. Lennart Nieuwenhuis (AWC) en Tom Kaak op de hoogte van de beide doelen waardoor hun inzetten uiteindelijk over vlogen. De toon was gezet en al snel werd duidelijk dat Grol op het grote speelveld het initiatief had, hetgeen in de 8e min. resulteerde na een uitstekende aanval, met een voorzet van Björn die door Kevin onberispelijk werd binnen geknikt, 0-1. Slechts luttele minuten later had Erik Roefs de gelijkmaker op zijn schoen, maar nu was Dennis een sta in de weg in de linker benedenhoek. Grol bleef het overwicht houden en eigenlijk was het wachten op een verdere uitbouw van de score. Op aangeven van Lennard kon Kevin in riante positie de bal niet controleren, anders was in de 37e min. de 2-0 een reëele optie geweest. Vlak voor de thee overkwam Tom Kaak  hetzelfde, op een voorzet van Tom Klein Zeggelink. De overigens fraaie voorzet was een fractie te hoog, waardoor de aanvoerder de bal weinig richting mee kon geven. In de blessuretijd van de eerste helft mocht Johan Kortenray in vermeend buitenspelpositie vertrekken. In zijn poging hem af te stoppen greep Patrick in, maar verdraaide daarbij zijn knie. Gelukkig keerde hij bij het begin van de tweede speelhelft toch weer binnen de lijnen. De gastheren begonnen met meer enthousiasme aan het restant van de wedstrijd. Daarbij al vroeg geholpen door een mislukte uitgooi van Dennis. De Grol goalie had het geluk dat de lob van Lennart Nieuwenhuis juist voor de lat overgetikt kon worden. De ontmoeting kreeg al snel een andere wending. Nadat een foutieve terugspeelbal door Dennis voor de streep gestopt kon worden, kreeg Erik Roefs zijn kans die hij in de 56e min. keurig en beheerst verzilverde,1-1. Waar doelman Remco ten Hoopen in de eerste helft niet altijd een betrouwbare indruk maakte, wist hij zich hierna goed te herstellen en groeide in het verloop van de wedstrijd. Menig doelpoging van Grolzijde werd door hem vakkundig verijdeld. Ondanks de druk die Grol uitoefende bleef een treffer achterwege en zoals een oude voetbalwet ons leert, dan vallen de doelpunten doorgaans aan de overzijde. Een eventuele puntendeling werd niet overwogen. Op jacht naar de bevrijdende treffer was de organisatie niet optimaal en konden de gastheren derhalve tot tweemaal toe gebruik maken van een bijna vrije doortocht. In de 81e min. maakte Mickael Schoenmakers hier dankbaar gebruik van, terwijl zijn ingevallen collega Birol Ôztrôk ver in blessuretijd de wedstrijd, met een fraaie treffer definitief in het slot gooide. Grol restte niets anders dan de wonden te likken en genoegen nemen met een overigens geflatteerde uitslag.

Opstelling Grol 1:

Doel: Dennis Dibbets

Achter: Tom Klein Zeggelink, Patrick Blanckenborg, Frank Oosterholt.

Midden: Christiaan Pillen, Björn Koldewey, (87e min. Bart Porskamp), Lennard Walterbos, Robin Schuurmans, (83e min. Wouter Scharenborg)

Voor: Johan Houben (45e min. Jean Paul Papen), Tom Kaak, Kevin Stöteler.

Uitslagen afgelopen zondag 18 nov.:

Juliana’31 - Overasseltse Boys 5-2

SDUOC – Varsseveld 1-1

AWC – Grol 3-1

Hatert - Bemmel SC 1-1

Beuningse Boys – PAX 4-1

OBW – Leones 0-4

Programma zondag 25 nov. a.s.: (inhaalwedstrijden)

Varsseveld - AWC

Grol - Hatert