Sponsoravond Marveldtoernooi een groot succes

02-06-2023

Met o.a. Arnold Bruggink en Sierd de Vos in een hoofdrol

Tekst: Theo Huijskes

GROENLO - Traditiegetrouw gaat het Internationaal Marveldtoernooi van S.V. Grol gepaard met een succesvolle sponsoravond. Gaat het dit jaar bij het toernooi zelf om de 33e editie, de sponsoravond werd afgelopen donderdag voor de 14e achtereenvolgende maal georganiseerd. En dus ook deze keer was op de avond voorafgaande aan de internationale voetbal-driedaagse de sporthal op het sportpark Den Elshof omgebouwd in een kleurrijke, bijzonder gezellige theaterzaal. Een meer dan aanstekelijke ambiance, waarin maar liefst vijfhonderd sponsoren en overige gasten niet alleen de gelegenheid werd geboden om te genieten van een sapje en een hapje, waarbij ook ditmaal de alom populaire Grolsch-beugel centraal stond, maar ook volop konden genieten van een gevarieerd programma.

Extra veel aandacht voor kampioen en promovendus Grol 1

Het was voorzitter Marco Frank van het bestuur Internationaal Marveldtoernooi, die niet alleen aandacht schonk aan de historie van dit inmiddels nationaal en internationaal omarmde toernooi, maar ook aan de hand van een promovideo de aanwezigen kennis liet maken met de twaalf deelnemende ploegen van dit jaar. Daarbij tevens melding makende van het feit dat Ajax Amsterdam dit jaar voor de 25e keer aan het toernooi deelneemt. Namens de organiserende sportvereniging Grol belichtte voorzitter Stan Raben nog eens nadrukkelijk hoe belangrijk sponsoren zijn voor een vereniging als Grol, alsmede voor een megaproject als het Internationaal Marveldtoernooi. In zijn kielzog was het Dennis Pasman, voorzitter van het voetbalbestuur binnen de club, die de totale kampioensselectie Grol 1 en dat met begeleiding en verzorging uitnodigde om het podium te betreden voor het in ontvangst nemen van een soort van eerbetoon voor het behaalde resultaat en daarbij in het bijzonder de promotie naar de Eerste Klas KNVB. Bij deze speciale ceremonie werd de totale selectie met begeleiding, die tevens werd uitgenodigd om plaats te nemen op een speciale eretribune, ook nog eens veel succes toegewenst bij de op zaterdag 1 juli a.s. te spelen finale om de Achterhoek Cup 2023.

Arnold Bruggink en Sierd de Vos stelen de (voetbal) show

Het hoofdgedeelte van het programma werd ingevuld met bijdragen van Lars Gierveld, zijnde een geboren Grollenaar, Arnold Bruggink, Sierd de Vos en Mathilde Geerts. Zoals reeds jaren achtereen gebruikelijk, was het ook deze keer Eddy van der Ley uit Enschede, die daarbij als spreekstalmeester c.q. presentator optrad. Gierveld, in Nederland bekend als film- c.q. documentairemaker, waarbij onder andere zijn inzet op dat terrein ten behoeve van de Zwarte Cross een groot succes was, ging met name in op het zijn van ondernemer en dat van Kumasi Drinks. Founder Gierveld houdt zich binnen genoemd bedrijf, ontstaan tijdens het maken van een documentaire over de cacao-industrie in de Ashanti regio in Ghana, vooral bezig met het algemeen management en de media. Vervolgens ging alle aandacht uit naar het duo Sierd de Vos en Arnold Bruggink, waarbij eerstgenoemde 63-jarige vrijgezel een humoristisch boekje opendeed over zijn ervaringen als sportverslaggever in het algemeen en dat in het buitenland in het bijzonder. Bij nieuwbakken technisch directeur van FC Twente Arnold Bruggink stond alles in het teken van voetbal en dat aan de hand van unieke beelden betreffende zijn actieve loopbaan als voetballer en zijn eerste ervaringen betreffende het directeurschap bij de Enschedese BVO FC Twente. Het was verder Mathilde (Truus) Geerds uit Weerselo oftewel de echtgenote van ‘Kearl Gait’, die de avond afsloot met een kostelijk, geheel in het Twentse dialect verpakte buut.

Cheque ter waarde van 8 duizend euro voor de breedtesport

Wat tenslotte niet onvermeld mag blijven, is het aandeel van de Businessclub S.V. Grol in en tijdens het avondprogramma. Het was in dit geval BC-voorzitter Matthijs Roorda, die de club S.V. Grol en in dit geval Bert de Hek als voorzitter van de SEAG een cheque overhandigde ter waarde van 8 duizend euro, te besteden voor het onderdeel breedtesport binnen de club.