Grol-Longa G1 en SDOUC G1 zorgen voor spektakelstuk

26-02-2023

Grol/Longa G1 miste in de najaarscompetitie op een haar na het kampioenschap, maar toch zijn we gepromoveerd naar een hogere klasse. Dat zou aanpoten worden dus, dat wisten we, maar na twee gespeelde wedstrijden in een klasse hoger blijkt dat we het ook daar hartstikke goed doen! Na een overwinning van 1-3 uit tegen Neede volgde een thuiswedstrijd tegen SDOUC op een zonnig maar fris Wilgenpark.

Bijzondere vermelding verdient de KNVB scheidsrechter, die zijn leven als scheidsrechter geweid heeft aan het G-voetbal. Onze eigen Patrick kon helaas niet vandaag, maar daar kregen we dus een heuse door de KNVB aangestelde scheidsrechter voor terug. En dat hij die ervaring had bleek voorafgaand aan de wedstrijd en tijdens de wedstrijd. Mede door de goede voorbereiding en leiding van de scheidsrechter werd het een fantastische wedstrijd van twee hele sportieve teams, die beide genoten van het voetbal, de onderlinge sportiviteit en de goede leiding van de scheidsrechter.

Net als voor iedere wedstrijd zorgde het team zelf voor de warming-up. De trainers zijn haast niet meer nodig zo lijkt het voorafgaande aan de wedstrijd. Nou vooruit, de opstelling bepalen, dat mogen we dan nog wel. In de goal Pascal, achterin Danique, Jordi en Pien, op het middenveld met de punt naar achteren Maik, op de linkerflank Glenn, op de rechterflank Tom, en voorin als spits Timon. En niet te vergeten de sterke bank natuurlijk met Dominique, Pim, Alexander en Erwin. Dit kon toch bijna misgaan zou je denken met zulke toppers.

De voorbereiding was zoals gezegd goed, maar toch was het wel even zoeken in het begin, en dat leidde tot enkele goede kansen voor SDOUC. Voor we het wisten stonden we achter met 0-2, auw! Maar zoals al vaker getoond dit seizoen, en dat is een groot compliment naar het team, laten we de kop niet hangen bij een achterstand. Kop omhoog, en door!! En dus herstelde de verdediging zich goed en werden we aanvallend steeds gevaarlijker. De aansluitingstreffer kon haast niet uitblijven. Door goed combinatievoetbal, en als het moest de lange bal, herstelden we ons en na enige tijd volgde de 1-2 van Timon die niet uit kon blijven. Direct groeide het geloof en niet veel later scoorde Dominique al de 2-2. Het feest kon niet op, want voor de rust scoorde Timon ook de 3-2 na een schitterende lange bal. Het was overigens aan de keeper van SDOUC te danken, dat het slechts 3-2 was bij de rust.

In de tweede helft komen we goed uit de startblokken, en Tom die weer overal te vinden is vandaag, zorgt voor de 4-2 en de 5-2. En juist als je denkt dat je wat rustiger kunt toekijken slaat SDOUC weer toe 5-3. SDOUC beleeft een sterke periode en scoort opnieuw. Het is te danken aan Pascal, dat SDOUC nog “slechts” 1 keer scoort in die periode. Er stonden echt twee geweldige keepers op het veld vandaag! Als uiteindelijk Timon toch nog de 6-4 kan aantekenen is het gedaan. Over en uit! Opnieuw 3 punten voor Grol/Longa G1! Twee wedstrijden, zes punten, wie had dat gedacht? Alle reden om met zijn allen (nou ja bijna allen, Pim, waar was je………??) op de foto te gaan! Klasse gedaan toppers! Op naar de volgende wedstrijd.