In Memoriam Theo Kaak (1940-2023)

23-02-2023

Afgelopen maandagmorgen 20 februari is Theo Kaak op 82-jarige leeftijd overleden. Een man met een ongekende passie voor het voetbal en de s.v. Grol.

Theo is op 20 april 1940 in de Groenlose binnenstad geboren en in 1950 werd hij lid van onze vereniging. Theo was een zeer begenadigd voetballer en al op 15-jarige leeftijd speelde hij in het eerste elftal. Dat bleef hij doen tot hij in 1961 overstapte naar het in die dagen bekende SVV in Schiedam waar Theo 3 seizoenen betaald voetbal speelde in de eerste divisie. Hierna stapte Theo over naar De Graafschap in Doetinchem waar hij nog eens 2 seizoenen toevoegde aan zijn betaald voetbal carrière. Na deze 5 seizoenen keerde hij in 1966 terug naar s.v. Grol waar hij nog een flink aantal seizoenen succesvol in het eerste elftal speelde en daarna heeft hij via de lagere elftallen zijn voetbalcarrière afgebouwd.

Na zijn actieve voetbalcarrière bleef hij een fervent supporter van s.v. Grol en behalve Grol 1 keek hij ook graag naar de jeugdelftallen. Toen zijn zoon Tom ging voetballen werd Theo jeugdtrainer van de teams waar Tom in speelde in de E- en D- jeugd (tegenwoordig O11 en O13). Als Theo op zaterdagmorgen bij de kleinsten voetbal keek kon hij zich soms enorm ergeren aan schreeuwende ouders langs de kant. Theo vond spelvreugde het belangrijkste bij deze jonge spelertjes en volgens hem moest alles gericht zijn op traptechniek en balgevoel.

Op 3 oktober 2016 kreeg Theo een gouden s.v. Grol speldje in verband met zijn 50-jarig jubileum als lid van de s.v. Grol. Eigenlijk waren dat toen al 61 jaar wanneer zijn eerste periode als lid zou worden mee geteld.

Nadat zijn vrouw Wil in 2012 overleed, was Theo behalve op het Grolveld ook veel te vinden in de Groenlose binnenstad waar hij met zijn kenmerkende filtersigaret de kranten las en genoot van een kopje koffie of een wijntje en graag met iedereen een praatje maakte.

Wij zullen hem echt gaan missen.

De crematie vindt plaats op vrijdag 24 februari 2023 in het crematorium Hart van Berkelland, Groenloseweg 2 in Haarlo. Daarna is er vanaf 20.00 uur gelegenheid om de familie te condoleren in het Sportcafé op ons sportpark Den Elshof.

Wij wensen zijn kinderen met hun partners Suzan en Diderik, Tom en Kim en ook de kleinkinderen Jakob, Nikkie en Fedde veel sterkte in de komende tijd.

Namens bestuur en leden van de Grol,

Stan Raben, voorzitter.