Het verder verduurzamen van ons sportpark met Rouwmaat Groep

13-02-2023

Afval inzamelen, scheiden en verwerken

LED-veldverlichting, vernieuwde dakisolatie van de kleedkamers, een digitaal LED-scherm waarop bezoekers allerlei items lezen over Zo Groen Als Grol en oplaadpunten voor elektrische auto’s, staat nu het inzamelen en scheiden van afval op het programma.

Afval staat namelijk centraal bij één van de vier duurzaamheidspijlers waar Zo Groen Als Grol zich op focust: circulariteit. Bij circulariteit gaat het kortweg om dat afval goed wordt gescheiden, verwerkt en hergebruikt. Om dat proces optimaal te laten verlopen, werkt Grol nauw samen met sponsor en partner Rouwmaat Groep die ons hierin ook begeleidt en adviseert.

De komende tijd krijgt ons sportpark diverse afvalverzamelpunten, bestaande uit mooie stellages gemaakt door de mannen van de Woensdaggroep met daarin drie containers. Hierdoor kunnen de drie grootste afvalstromen eenvoudig worden gescheiden: plastic, papier en rest. Rouwmaat Groep zorgt ervoor dat deze containers regelmatig worden geleegd.

“Het afval wordt na de lediging op het sportpark meegenomen naar de overslaglocatie in Groenlo. Daar wordt alle afval verzameld en zorgen wij ervoor dat het bij de juiste afvalverwerker komt. Wist jij dat al het papier en karton van het sportpark naar verschillende papierfabrieken in de buurt gaat? Met toevoeging van wat verse houtvezel kan het daar tot wel zeven keer opnieuw tot karton worden gerecycled Kijk, dat is nou één van de vele manieren waarop we door slim te scheiden meer kunnen halen uit ons afval!”, aldus Elco Rouwmaat, directeur Rouwmaat Groep.

Of je nou lid, vrijwilliger of gast bent, scheid altijd goed jouw afval en dan zorgt Rouwmaat Groep voor de rest! Goed scheiden betekent ook minder kosten voor onze club. Dus samen gaan wij voor schoon en groen. Zodat wij nog generaties lang kunnen blijven genieten van ons mooie sportpark Den Elshof.

Groen = Doen!