Laf spelend OBW terecht op nederlaag getrakteerd.

29-10-2007

In OBW de club uit Oud Zevenaar trof Grol een tegenstander die, gedegradeerd uit de 1ste klasse, ook in het lopende seizoen de nodige problemen kende. Een slechte start met vijf nederlagen op rij, werd afgewisseld met twee broodnodige overwinningen die de ploeg het nodige vertrouwen zouden moeten geven voor het verdere verloop van de competitie. Grol was dus gewaarschuwd voor het team waarin het afgelopen seizoen trainer Golstein nog de scepter zwaaide. Al in de openingsfase, om precies te zijn de 4e min., kwam de overwegend jonge ploeg uit de Liemers goed weg bij doel gerichte acties van Tom Kaak en Lennard Walterbos. Met kunst en vliegwerk bleven de bezoekers overeind.

Grol mocht in het eerste kwartier naar hartelust combineren en de wedstrijd maken. Al snel werd echter duidelijk dat de gasten naar Den Elshof waren gekomen om niet tegen een nederlaag op te lopen en minimaal een punt mee te nemen uit dit treffen. OBW hield vrijwel permanent de gehele ploeg achter de bal, om zodoende de ruimtes voor Grol klein te maken. Echt grote kansen konden de mannen van trainer Golstein zich niet creëren.

In de 36e min. leek daar verandering in te komen, maar op inzetten van resp. Kaak en Stöteler wist keeper Mykon Hendriks miraculeus te redden. De wedstrijd kwam maar niet op gang, mede door het angsthazenvoetbal van de gasten. Grol liet zich teveel door intimidaties en spelvertragingen uit hun ritme halen. Een doelpunt zou een kentering kunnen betekenen, maar ook het fortuin ontbrak hierbij, o.a. bij een afstandschot in blessuretijd van de eerste helft van Björn Koldewey dat te weinig krul meekreeg om de doelman te verassen.

De tweede helft begon zoals we de eerste 45 minuten voorgeschoteld kregen, Grol had het initiatief en de gasten bleven ver achterover leunen op hun eigen helft. Hoe vervaarlijk dit soms kan zijn bleek al na zeven minuten in de tweede helft, een simpele counter werd door een misverstand in de verdediging verkeerd beoordeeld, maar tot opluchting rolde de bal tergend langzaam naast het Groldoel. Gaande weg focuste Grol zich meer en meer op een treffer, die alleszins steeds verder weg leek te komen. Er leek geen doorkomen aan, terwijl een aantal spelers kon ook niet brengen wat men redelijkerwijs van hen mocht worden verwacht. Ook het fortuin ontbrak in een aantal doelgerichte pogingen. Dat juist in deze omstandigheden een opperste concentratie noodzakelijk is, werd halverwege de tweede helft aan getoond door Dennis Dibbets. Op een van de schaarse aanvallende acties van de gasten moest hij zich volledig strekken om zo te voorkomen dat Rob Gieling met een afstandspegel succesvol kon zijn. Op stijlvolle wijze ranselde Dennis de bal uit de bovenhoek en bleef het langzaam opgebouwde spinnenweb in de kruising een trieste vernietiging bespaard. Om hier maar mee aan te geven dat de aanvallende instelling van OBW geen hout sneed.

In de 73e min. veerde het Grol publiek omhoog en was middels een strakke voorzet van Robin op Kevin de ban gebroken. Koelbloedig rondde de laatste de fraaie voorzet af, 1-0. Het moment voor de gasten om hun defensieve stellingen te verlaten en uit hun schulp te kruipen. Voor de thuisploeg bood dit meer ruimte, die tien minuten voor tijd uiterst effectief werd benut door Erwin van de Wolfshaar en de ingevallen Zouhair Chahboune. Gebruik makend van de ontstane ruimte achter de laatste lijn, gaf de niet zelfzuchtige Wolfshaar, oog in oog met de doelverdediger, de bal aan Chahboune die vervolgens simpel in kon tikken, 2-0. Al met al een verdiende overwinning voor de Grolploeg, in een wedstrijd die veel overeenkomsten vertoonde met de recente ontmoeting van het Nederlands elftal uit tegen Albanië. De punten tellen en voor de rest snel vergeten.

A.s zondag speelt Grol de uitwedstrijd tegen Beuningse Boys, aanvang 14.30 uur.

Locatie: Beuningse Boys, Sportpark De Hutgraaf, Houtduiflaan 1, 6641 ZN Beuningen

Speelronde: 8.

Scheidsrechter: dhr. E.A.Versteege uit Hengelo (Gld).

Eindstand: 2-0

Ruststand: 0-0

Scoreverloop: 73e min. 1-0, Kevin Stöteler, 81e min. 2-0, Zouhair Chahboune.

Gele kaarten: Frank Froon, OBW.

Rode kaarten: n.v.t.

Afwezig bij Grol: Frank Oosterholt, geboorte zoon Noah.

Pupillen van de week: Thijs Reijrink en Thije ten Have, beide uit Grol F4.

Sponsor wedstrijdbal: Steentjes Makelaars, Groenlo.

Man of the Match: Christiaan Pillen.

Bijzonderheden: weerzien met oude club voor Grol trainer Golstein.

Opstelling Grol:

Doel: Dennis Dibbets

Achter: Patrick  Blanckenborg, Tom Klein Zeggelink (89e min. Alex van Beckhoven), Robin Schuurmans.

Midden: Björn Koldewey (77e min. Zouhair Chahboune), Lennard Walterbos, Christiaan Pillen (67e min.  Wouter Scharenborg), Johan Houben.

Voor: Tom Kaak, Kevin Stöteler. Erwin van de Wolfshaar

Uitslagen afgelopen zondag 28 okt.:

SDUOC – AWC 5-2

Overasseltse Boys – Hatert 1-1

Varsseveld – Beuningse Boys 0-3

Grol – OBW 2-0

Bemmel SC – Leones 5-2

Juliana’31 – PAX            4-1

Programma a.s zondag 4 nov.a.s:

SDUOC – Juliana’31

AWC – Overasseltse Boys