Juventus en FC Twente winnen AH competitie

19-06-2022

Na aanvraag van bijna alle begeleiding is in overleg met de UEFA en de KNVB besloten om speeltijden te vervroegen van 11:30 naar 09:00 op zaterdag 18 juni. Een prima beslissing omdat de zon er om 09:00 al fel brandde op het hoofdveld van onze Grol.

Na enige vertraging rolde de bal om 09:10 op alle speelvelden.

Europese competitie

Juventus – Barcelona
De finale in de Europese competitie eindigde een kleine maand geleden nog in een 4-1 overwinning voor Juventus. Gaat het deze keer net zo spannend worden als de vorige keer? In een wedstrijd waar beide teams genoeg kansen hebben gekregen vielen er 7 doelpunten. De keeper van Juventus was in bloedvorm op deze warme zaterdagmorgen. Hij liet zich niet passeren door de Catalanen en zorgde er mede daardoor dat zijn team niet in gevaar kwam en met 7-0 wist te winnen van FC Barcelona die zichtbaar moeite hadden met de warmte. Juventus mag zich dus kronen tot kampioen van de Europese poule en mocht de beker in ontvangst nemen van Bas Wallerbosch, de sponsor van dit toernooi.

Meer foto's op onze Facebook pagina.

Real Madrid – Liverpool
De troostfinale ging tussen Real Madrid en Liverpool. Een wedstrijd die in de poulefase nog kansloos werd verloren door ‘The Reds’ die zichtbaar aasde op revanche. In een duel met goed voetbal werd ook veel gescoord. Liverpool wilde zichtbaar revanche nemen en knokte voor elke bal. Eindstand 6 -9 in het voordeel van Liverpool dat zich daarmee de nummer drie van de Europese poule mag noemen.

Nederlandse competitie

FC Twente – Ajax
De finale in de Nederlandse finale ging tussen FC Twente en Ajax. Deze ploegen stonden in de poulefase ook lijnrecht tegenover elkaar en het was Twente die toen met een 9-5 overwinning vertrok uit Amsterdam. Twente liet al het gehele toernooi zien dat zij beschikken over een goede selectie en zo met een maximale score naar de finale ging. Ajax plaatste zich voor de finale door Feyenoord met 11-0 te verslaan. Een spannende finale met goed voetbal over en weer leverde veel kansen op en geweldige doelpunten. De Tukkers wisten ook te domineren in de finale al wist Ajax goed tegenstand te bieden. FC Twente scoorde 5 keer en de Amsterdammers 3 keer. Dit betekent dat FC Twente met de beker naar Enschede vertrekt, over de hele competitie bekeken een terechte winnaar van de Nederlandse poule.

PSV – Feyenoord
De troostfinale in de Nederlandse competitie ging tussen PSV en Feyenoord. Op 23 mei jl. eindigde dit duel nog in een 9-6 overwinning voor de Eindhovenaren. Ditmaal was het spelbeeld niet veel anders en had PSV het overwicht in deze leuke wedstrijd.  Feyenoord en PSV worstelden ook met het warme weer en uiteindelijk sleepte PSV een verdiende 6-2 overwinning over de streep. Daarmee eindigde zij op de derde plaats en werd Feyenoord laatste. Volgend jaar nieuwe kansen voor de teams.

Meest opmerkelijke speler en keeper
Er waren dit jaar weer heel veel goede spelers en keepers. Toch moest er een keuze gemaakt worden wie de meest opmerkelijke speler en keeper waren. Het gaat daarbij niet alleen om wie het beste zijn, maar ook om sportiviteit, speelvreugde en vele andere zaken. Uiteindelijk werd Loek Steuber bekroond als meest opmerkelijke speler en Djusten Wolters als meest opmerkelijke keeper.

De felicitaties gaan niet alleen naar alle winnaars, maar naar iedereen. Het was een prachtige maand vol goed voetbal en veel voetbalplezier. Daarbij willen we tot slot alle leiders bedanken voor hun inzet en goede hulp.

Tot volgend jaar,

De commissie nevenactiviteiten