F- woensdagcompetitie

12-10-2007

GROENLO- Twee maal per jaar wordt er door de s.v. Grol een competitie georganiseerd voor haar jongste leden. De F- pupillen komen tijdens deze competitie uit voor Europese topclubs. Ten tonele verschijnen dit najaar de volgende clubs: Ajax, Feyenoord, PSV, Real Madrid, Manchester United, Leeds United, Liverpool en Celtic Glasgow. Ze zullen tot medio december hun wedstrijden spelen op sportpark Den Elshof.

Gisteravond vond de eerste speelronde van de befaamde F- woensdagcompetitie plaats. Ruim voor 18.00 begaven zeventig jongens en meisjes, gehuld in de shirts van de topclubs, zich naar de speelvelden. ‘Zo trots als een pauw’ begon men aan de warming- up. Voor sommigen was het de eerste keer dat ze voor een profclub konden spelen, anderen hadden al ervaring met het spelen van wedstrijden voor een Europese topclub. Langs de lijn keken de trainers van de diverse teams gespannen toe. Zenuwachtig voor wat zou gaan komen, gaven de toptrainers de laatste instructies door aan hun talenten.

Precies om 18.00 klonken op vier velden de fluitsignalen voor het begin van de wedstrijden. Zeventig jongens en meisjes deden hun uiterste best om hun team naar de overwinning te leiden. Links en rechts werden er panna’s uitgedeeld en kwamen er vele andere trucjes van de voeten van de spelertjes. De toeschouwers die op het spektakel af waren gekomen konden genieten van prachtige wedstrijden. De oooh’s en de aaaah’s klonken veelvuldig over het sportpark.

PSV- Leeds United was een van de geweldige wedstrijden die te zien was op het tweede veld. Het positiespel van beide partijen was van een hoog niveau. Er werden vele kansen gecreëerd door zowel PSV als Leeds. Deze kansen leidden tot prachtige doelpunten aan beide kanten, waardoor de aanwezige supporters diverse malen reden hadden tot klappen. In een gelijkopgaande strijd was het uiteindelijk Leeds United die met een 5-4 overwinning aan de haal ging.

De arbeidersclub uit de mondiale havenstad Rotterdam moest op de eerste speeldag aantreden tegen de Koninklijke uit Madrid. Feyenoord- Real Madrid was een wedstrijd van hoog niveau. Real Madrid, spelend in het maagdelijk wit, liet zien dat zij niet voor niets de Koninklijke genoemd wordt. Aan de andere kant was het Feyenoord dat toonde dat de ‘moeilijke’ jaren achter de rug zijn. De coaches van beide teams konden tevreden terug kijken op de wedstrijd die uiteindelijk eindigde in 5-3 in het voordeel van Feyenoord.

In de eerste speelronde stond er direct een Engelse derby op het programma. De teams van Manchester United en Liverpool lieten zien dat het hedendaagse Engelse voetbal niet alleen uit hard werken bestaat. De coaches van Manchester en Liverpool was het gelukt om ‘voetbal’ in beide ploegen te krijgen. Mede daardoor werd de supporters een ‘heerlijke’ wedstrijd voorgeschoteld. De ‘harde Engelse’ duels werden afgewisseld met wonderschoon voetbal. Eindstand: 3-3

De laatste wedstrijd die te zien was op de velden van sportpark Den Elshof was Ajax- Celtic. Het team van Ajax speelde een voortreffelijke wedstrijd onder de bezielende leiding van Arrean Arink. Deze was bereid gevonden om de naar Chelsea vertrokken Henk ten Cate op te volgen. Aan de andere kant was het trainer/ manager Wim Roerdink die zijn pupillen weer als vanouds hard liet werken en de klasse uit de spelers naar boven haalde. Uiteindelijk zorgden de spelers van beide teams er voor dat het een spannende wedstrijd werd waarin Celtic Glasgow met 8-5 won.

Nadat de scheidsrechters op de velden voor het eindsignaal hadden gefloten, was het tijd voor de penalty’s. Bijna alle spelers wisten hun penalty op een bijzonder mooie wijze binnen te schieten. Het feit dat er enkele penalty’s niet in gingen, was te danken aan katachtige reflexen die de keepers lieten zien.

Nadat uw verslaggever enkele interviews had afgenomen met spelers en trainers van de topclubs keerde hij huiswaarts. Een ding bedacht hij zich nog wel op zijn weg naar huis en dat was dat niemand dit spektakel mag missen. Daarom adviseer ik u volgende week woensdag om 18.00 op sportpark Den Elshof te komen en daar te genieten van het prachtige voetbal dat de talenten u zullen tonen. Tot langs de lijn!!!!!

WIlt u meer informatie zoals teamindeling en uitslagen klik dan hier