Grol plaatst zich voor de halve finale van de Achterhoek Cup

15-04-2022

Grol - VIOD 1-0

Bron: Groenlose Gids
Door: Theo Huijskes

Dankzij een doelpunt, in de 17e minuut van de eerste helft met het hoofd gescoord door centrale verdediger Mart Willemsen uit een hoekschop van collega centrale verdediger Max de Vries, heeft Grol zich geplaatst voor de halve finale van de 10e editie van de Achterhoek Cup. In de halve finale moet Grol het opnemen tegen SDOUC uit Ulft. Speelt de Ulftse club van trainer Jan Vreman, tevens trainer van De Graafschap in Doetinchem, in de Achterhoekse tweede klasse I van de KNVB, Grol komt uit in de Twentse tweede klasse J van de KNVB. De andere halve finale gaat tussen FC Trias uit Winterswijk, derde klasser KNVB, en SC Varsseveld, tweede klasser KNVB. Zowel de beide halve finales als de finale worden gespeeld op sportpark Dichteren, de thuishaven van VIOD in Doetinchem. De wedstrijd FC Trias – SC Varsseveld wordt daar gespeeld op dinsdag 26 april en de wedstrijd Grol - SDOUC op dinsdag 3 mei. Beide wedstrijden beginnen ’s avonds om 20.00 uur. De finale wordt gespeeld op zaterdag 25 juni en begint ’s avonds om 19.00 uur.

Foto's: Marcel Houwer, Streekgids.nl.

Topscorer Luc Berentsen weet niet te scoren

Tegen VIOD, en dat in de kwartfinale van de Achterhoek Cup, heeft Grol zich afgelopen donderdag niet van zijn beste kant laten zien. Tegen de Doetinchemse ploeg, momenteel verkerende in de kelder van de Achterhoekse tweede klasse, wist Grol gedurende de gehele wedstrijd wel een overwicht te creëren, maar was desondanks het veldspel niet om over naar huis te schrijven. Het nog redelijk opgekomen publiek op deze late donderdagavond kreeg in zijn totaliteit een rommelige wedstrijd te zien. Grol was weliswaar duidelijk de meerdere, maar wist dat pluspunt niet om te zetten in spectaculair veldspel en al helemaal niet in het scoren van doelpunten. Een en ander had te maken met het feit dat de linies niet goed op elkaar aansloten, een aantal vaste basisklanten ontbraken en spits, tevens topscorer Luc Berentsen deze keer, enerzijds door pech en anderzijds door gemakzucht, niet bij machte bleek om zijn team aan de hand te nemen door doelpunten te scoren.

Een groot overwicht, maar geen doelpunten

De wedstrijd, die geleid werd door de in deze regio bekende scheidsrechter Wijnand Rutgers uit Dinxperlo, die in augustus zijn 60ste verjaardag hoopt te vieren, leek daardoor in alle opzichten meer een oefen-, noem het een trainingspartij dan een duel waarbij het gaat om het echie. Grol begon weliswaar met een aantal afwezigen, waaronder naast de langgeblesseerden Wouter Pillen en Wouter Rexwinkel en de spelers Mark te Winkel, Ramon Landewers, Siebe Lantink en Tycho Riteco, maar desondanks had het trainersduo William Krabbenborg en Jos Heutinck voldoende spelers op de bank om het maximale aantal wissels in te zetten. Dit om nog eens aan te geven dat het een must is dat er op deze donderdagavond, normaliter een trainingsavond, iedereen in actie moet komen. En dan is het mooi dat het een en ander gepaard gaat met een succesje, te weten plaatsing voor de halve finale om de Achterhoek Cup, bewerkstelligd in een wedstrijd waarin Grol een grote mate van overmacht had, maar dat niet wist om te zetten in het daarbij horende aantal doelpunten!