Terechte, maar onnodig moeilijke, overwinning Grol bij Vogido

13-03-2022

Vogido - Grol 2 - 4

Het leek een makkelijke middag te worden voor het team van William Krabbenborg bij Vogido in Enschede. Vlak na rust tikte Titus Hoffman de 0 – 3 binnen en de wedstrijd leek gelopen. Maar tien minuten later stond het plots 2 – 3 en maakte Grol het onnodig spannend. Vlak voor tijd schoof Rico Lammerdink de bevrijdende 2 – 4 binnen. Rico maakte ook de 0 – 1, in de 2e minuut, en Tycho Riteco vlak voor rust de 0 – 2. Grol behaalt hiermee een terechte overwinning en drie belangrijke punten, maar onnodig moeizaam.

Foto's: Jacques Mossel (Vogido).

Na het enigzins zure verlies vorige week tegen koploper Bon Boys (2 – 4), met een uitstekende eerste helft, was Grol er op gebrand om tegen rode lantaarndrager Vogido een strakke en liefst ruime overwinning te behalen. Daar leek het ook snel op uit te lopen. De wedstrijd was nog maar net begonnen of Rico Lammerdink tekende al voor de 0 – 1, door de bal van 20 meter strak onder in de hoek te schieten.

Vogido liet echter gelijk zien dat men hen niet moest onderschatten, want in de tegenaanval behoedde Wessel Baarslag oog in oog met de spits van Vogido Grol voor de gelijkmaker. Daarna pakte Grol de draad weer op: een kopbal van Luc Berentsen, na een mooie voorzet van Tycho Riteco, ging net over de linkerkruising, en even later krulde een schot van Tiem Rots rakelings over de rechterkruising.

Het was wachten op het tweede doelpunt van Grol. Halverwege de eerste helft leek Rico Lammerdink zijn tweede te maken, maar zijn kopbal uit een vrije trap van Mark te Winkel ging net naast. Grol belandde in een rommelige en onrustige fase en Grol 1 heeft duidelijk nog moeite om een stabiel niveau te houden. Grol wisselt hele goede fases nog te veel af met slechte fases in de wedstrijd. In deze fase was er teveel balverlies en kwamen veel passes niet aan bij de voorhoedespelers. Toch had, de voor de geblesseerde Tiem Rots ingevallen, Mick Wissink de 0 – 2 op de schoen, maar zijn schot van dichtbij ging over. En vlak voor rust moest Wessel Baarslag andermaal redding brengen na onnodig balverlies van de Grol verdediging: Wessel tikte de bal vakkundig uit de onderhoek.

Grol leek met 0 – 1 te gaan rusten, maar in de laatste minuut voor rust stuurde Dudu Tycho Riteco weg, die met een prachtige stift de Vogido keeper wist te passeren: 0 – 2.

Met een ongewijzigd team startte Grol aan de tweede helft en net als in de eerste helft had het een bliksemstart. Terwijl een deel van de supporters nog uit de kantine kwam lopen had Titus Hoffman al de 0 – 3 binnengetikt. De wedstrijd leek gelopen, maar niets was minder waar. Gerommel achterin gaf Vogido de kans om binnen twee minuten twee keer te scoren: Stijn Huuskes stond plots alleen voor de keeper en schoot eenvoudig laag in het doel en bij het tweede doelpunt tegen liet Wessel Baarslag de bal te gemakkelijk los waarna Eusebio Paol de 2 – 3 van dichtbij kon binnen tikken.

Het was daardoor weer onnodig spannend, ondanks dat Grol liet zien dat het de betere ploeg was. Grol kon het echter niet omzetten in doelpunten, ondanks de vele kansen: Luc Berentsen strandde één op één op de Vogido keeper, Tycho Riteco werd diep gestuurd, maar zijn breedtepass kwam niet bij de vrijstaande Luc terecht, Mick Wissink schoot van dichtbij op de Vogido keeper en Tycho Riteco kreeg de bal in een één op één situatie ook niet langs de keeper.

Twee minuten voor tijd lukte het dan toch: de verdiende 2 – 4 werd door Rico Lammerdink bekeken binnengeschoven, na een mooie soloactie van Luc Berentsen in de 16-meter van Vogido. Daarmee waren de drie verdiende punten definitief binnen. Zeer belangrijk om de aansluiting met de subtop te behouden.

Donderdag speelt Grol uit in Hengelo tegen Barbaros en komende zondag in het Fancy Fair weekend staat de thuiswedstrijd tegen Lemelerveld op het programma.

Wedstrijdinformatie

Scoreverloop:
2. min 0 - 1 Rico Lammerdink
44. min 0 - 2 Tycho Riteco
46. min 0 - 3 Titus Hoffman
52. min 1 - 3 Stijn Huuskes
54. min 2 - 3 Eusebio Paol
88. min 2 - 4 Rico Lammerdink

Geel: 1x Vogido

Scheidsrechter: Richard Makkinga.

Opstelling Grol:
Wessel Baarslag, Max de Vries (60. Mike Kempers), Mark te Winkel, Ramon Landewers, Eduardo de Sousa Cavalcante, Rico Lammerdink, Tiem Rots (27. Mick Wissink), Titus Hoffman, Luc Berentsen, Siebe Lantink en Tycho Riteco (81. Jordy Schutten).

Programma Grol 1

Donderdag 17 maart 20.00 uur Barbaros - Grol
Zondag 20 maart 14.30 uur Grol - Lemelerveld (tevens Fancy Fair)

Uitslagen 2J