Grol 1 laat opnieuw twee punten liggen

Eindstand: 1 - 1

Ruststand: 1 - 1

Scoreverloop: 10e min. 1-0 Germaine Grol en 38e min. 1 – 1 Tom Kaak

Gele kaarten: Johan Houben en Christian Pillen van Grol en twee spelers van SC Bemmel

Rode kaarten: n.v.t.

Afwezig bij Grol: Wouter Scharenborg (schorsing).

Bijzonderheden: wederom een grote aanhang van de S.V. Grol aanwezig in Bemmel

In speelronde 5 stond de uitwedstrijd tegen SC Bemmel op het programma. Grol reisde met een fitte selectie af naar sportpark Ressen in Bemmel. Alleen Wouter Scharenborg ontbrak. Hij zat zijn 3e van vier geschorste wedstrijden uit.

Grol kwam met een zeer offensief ingesteld team het veld in en vanaf het aanvangssignaal zocht men dan ook de aanval. Dat resulteerde in de eerste fase van de wedstrijd al tot een enkele goede mogelijkheden. Een voorzet van Edwin v.d. Wolfshaar werd door Tom Kaak goed ingekopt, maar de keeper van SC Bemmel stond zijn mannetje. Nog geen minuut later eenzelfde situatie, maar ook dit keer een prima redding van de keeper.

In de 8e minuut een prima aanval over de rechterflank, waarbij de bal uiteindelijk bij Edwin v.d. Wolfshaar terecht kwam. Hij loste een prima schot, maar ook deze aanvallende actie trof helaas geen doel.

In de 10e minuut werd er op de linkerflank niet goed gedekt. De nr. 6 van SC Bemmel, de jongen met de toepasselijke naam Jermaine Grol, kon vrij opkomen en zijn schot in de verre hoek was onhoudbaar voor Dennis Dibbets.
De 1 – 0 was een feit. Op dat moment was dat duidelijk tegen de verhouding in. Grol ging niet bij de pakken neerzitten en trok meteen weer ten aanval. Grol bleef veel kansen creëren.

In de 17e minuut kreeg Grol een vrije bal op de 16 meter. Tom Kaak schoot de bal net over de kruising. In de 37e minuut kreeg Kevin Stöteler een niet te missen kans, maar vrij voor doel wist hij een voorzet van Johan Houben niet in te koppen. In de 38e minuut nam Tom Kaak een strakke voorzet van rechts op zijn borst aan en schoot de bal dit keer onbereikbaar voor de keeper in de verre hoek. De 1 – 1 was op dat moment dikverdiend. Deze stand bleef gehandhaafd tot aan de rust.

Met een ongewijzigd team begon Grol aan de 2e helft. Het spelbeeld bleef onveranderd. Grol hield het initiatief en bleef veel kansen creëren, maar zonder succes. Tom Kaak, Kevin Stöteler en Johan Houden wisten goede kansen niet te benutten. De keeper van SC Bemmel wist zijn doel ook in de tweede helft met een aantal prima reddingen schoon te houden. SC Bemmel kon daar ook gedurende de 2e helft weinig tot niets tegenover zetten. Dit terwijl zij voorafgaande aan de competitie werden afgeschilderd als een titelkandidaat.

Gezien het enorme veldoverwicht en de vele onbenutte kansen, kan gesteld worden dat Grol, net als bij de uitwedstrijd tegen Overasseltse Boys, twee punten verloren heeft. Met wat meer scherpte en gretigheid voor het vijandelijke doel had deze wedstrijd in winst omgezet kunnen worden.

A.s. zondag staat de thuiswedstrijd tegen PAX uit Hengelo Gld. op het programma, aanvang 14.30 uur.

Opstelling Grol 1:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Tom Klein Zeggelink, Patrick Blanckenborg, Frank Oosterholt
Midden: Björn Koldewey, Lennard Walterbos, Christian Pillen
Voor: Erwin van de Wolfshaar, Tom Kaak, Kevin Stöteler en Johan Houben

Uitslagen zondag 30 sept.:
SC Bemmel – S.V. Grol  1-  1
PAX – SC Varsseveld  0 - 0
OBW – SDOUC   1 – 4
Hatert – Juliana ’31  0 – 0
Leones – Overasseltse Boys 1 – 1
Beuningse Boys – AWC  3 – 2