VSVG en Vrijwilligersgroep Grol slaan handen ineen

16-12-2021

Passende attentie voor de onderhouds(woensdag)groep

Bron: Groenlose Gids
Door: Theo Huijskes

In nauwe samenwerking met elkaar hebben de geledingen ‘VSVG oftewel Vrienden van de SV Grol’ en de ‘Vrijwilligerswoensdaggroep’ van de Groenlose sport- c.q. voetbalvereniging gezorgd voor een luxe uitbreiding van de onderhoudsinventaris. Het betreft in dit geval de aanschaf van een tweede mini-tractor van het merk Kubota. De aanbieding nabij de werkplaats annex garage en magazijn op het sportpark Den Elshof vond plaats op woensdag 15 december en dat in het bijzijn van diverse leden c.q. vertegenwoordigers van beide, binnen ‘de Grol’ niet meer weg te denken clubonderdelen.

Glunderende gezichten bij de aanbieding van de tweede mini-tractor. (Foto: Theo Huijskes)

Zoals bekend heeft de reeds in 1989 opgerichte VSVG onder aanvoering van een uit negen personen bestaand bestuur als doel de vereniging op financieel en materieel terrein te ondersteunen. De gelden probeert deze club met name te genereren via het organiseren van een voorjaars alsmede een najaars fancy-fair. Activiteiten die door de jaren heen bij zowel jong als oud een grote mate van populariteit genieten. Des te jammer is het dat deze activiteiten vanwege de coronacrisis al twee jaar achtereen gecanceld moesten worden.

Vrienden van de SV Grol houden niet van stilzitten

Door afwezigheid van VSVG-voorzitter Geert Jan Stokkers, laat collega-bestuurslid Hennie Wildenborg weten dat de club desalniettemin niet van stilzitten houdt. “Zo hebben wij in het coronajaar 2020 prijzen met een beperkte houdbaarheid, zoals onder andere levensmiddelenpakketten, geschonken aan de Voedselbank Oost-Achterhoek en daarnaast een viertal megaballen aan de Buiten Schoolse Opvang Pindakaas en Humankind.” Aangevuld door Grolicoon Henk Hoffman, voorheen bestuurslid van de VSVG en tegenwoordig penningmeester van de Vrijwilligersgroep, dat er dit jaar is gekozen voor het meefinancieren van een tweede mini-tractor, waarbij VSVG en Vrijwilligersgroep ieder 50% van de kosten voor hun rekening nemen. “Een prachtig initiatief”, reageren Cor Migchielsen en Willie Konnik als vertegenwoordigers van de vrijwilligers(woensdag)groep. “Nu is het onder andere mogelijk om op één en dezelfde dag meerdere werkzaamheden tegelijkertijd uit te voeren. Zoals het borstelen van de kunstgrasvelden, het maaien van de natuurgrasvelden, het vervoeren van tegels, stenen en materialen, het blad blazen c.q. opruimen enzovoort. Helemaal geweldig.”