Juliana31 te sterk voor matig acterend Grol.

24-09-2007

Speelronde: 4

Scheidsrechter: dhr. C. Basciano uit Bergharen

Eindstand: 1 - 0

Ruststand: 0 - 0

Scoreverloop: 68e min. 1-0, Vincent van Hees.

Gele kaarten: Björn Koldewey, Joost Frank, Erwin van de Wolfshaar en Tom Klein Zeggelink, allen Grol.

Rode kaarten: n.v.t.

Afwezig bij Grol: Frank Oosterholt (blessure), Wouter Scharenborg (schorsing).

Bijzonderheden: Juliana’31 evenals Grol voor het 2e jaar in de tweede klasse.

Speelronde 4, met daarin een confrontatie met Juliana ’31. De Maldense ploeg die duidelijke en uitgesproken aspiraties heeft om in deze 2e klasse voor kampioenschap te gaan. In de openingsfase van de wedstrijd gaven de gastheren gelijk duidelijk blijk van hun bedoelingen hiervan weer. Reeds in de 2e min. schoot, de in het verloop van de partij verder uitstekend op dreef zijnde Joffrey van Rossum, buiten bereik van Dennis rakelings naast. De toon was gezet en al snel werd het de Grollenaren zonneklaar dat met Juliana’31 een tegenstander van kaliber in het veld stond, niet te vergelijken met het team dat Grol in de laatste competitiewedstrijd tegen Varsseveld trof.

Hoofdtrainer Henry Golstein op de rug gezien tijdens de met 1-0 verloren wedstrijd tegen Juliana '31 in Malden.

De blauw-witten kwamen in de eerste 45 minuten in een aantal spelsituaties goed weg, zonder daar zelf amper enig gevaar tegenover te stellen. Op acties van o.a. Haitasan Telelepta en Daniël van Straaten, had de Grol defensie geen antwoord, of wist Dennis ternauwernood te klaren.

Vlak voor de thee probeerde Tim van Cruysen middels een schwalbe een strafschop te versieren, maar scheidsrechter Basciano doorzag zijn truc. Hij hield voorlopig zijn kaarten op zak, hetgeen na de thee niet meer het geval bleek te zijn. Om futiliteiten en verklaarbare verbale reacties, trakteerde de warrige fluitist een viertal Grolspelers op een gele prent, hetgeen het toch al onevenwichtige spel van de Grol ploeg zeker niet ten goede kwam.

Gelijk na de aftrap van de tweede helft kreeg Vincent van Hees, de latere matchwinnaar, een drietal bevliegingen. Zijn eerste poging scheerde rakelings over de deklat, bij actie twee wist Tom Klein Zeggelink zijn keeper te assisteren door  de bal van de doellijn weg te werken en vervolgens wist Dennis met een fraaie safe zijn inzet in de bovenhoek onschadelijk te maken. Grol wist ook na de rust hier te weinig tegenover te stellen. Toegegeven, het gemis van Frank en Wouter was ondanks de creatieve bedachte oplossingen van trainer Goldstein, duidelijk voelbaar. De balans was niet aanwezig en zeker niet nadat Christiaan met een blessure reeds na 30 minuten uitviel.

De gastheren hadden gezien hun inzet en overwicht ook het meeste recht op de eindzege, zeker nadat in de 68e min. Vincent van Hees met een bekeken schot onder Dennis door, de 1-0 stand op het bord had gebracht. In de blessuretijd kreeg Lennard nog een vrije trap te nemen en er gloorde nog enige hoop in de Grolharten dat hij met een van zijn befaamde vrije trappen wellicht nog de gelijkmaker kon aantekenen. Maar deze hoop bleek te ijdel, daarvoor had de ploeg te weinig afgedwongen. Grol liet zich teveel meeslepen in de mate van tolerantie die de arbiter voor de gasten hanteerde.

A.s. zondag wederom een uitwedstrijd, ditmaal tegen Sc Bemmel, aanvang 14.30 uur.

Locatie: Sportpark Ressen, aan de Ressensestraat 30b te Bemmel.

Opstelling Grol 1:

Doel: Dennis Dibbets

Achter: Tom Klein Zeggelink (83e min. Dennis Pasman), Patrick Blanckenborg, Kevin Stöteler, Robin Schuurmans (70e min. Jean Paul Papen).

Midden: Björn Koldewey, Lennard Walterbos, Christiaan Pillen (30e min. Joost Frank), Johan Houben.

Voor: Erwin van de Wolfshaar, Tom Kaak.

Uitslagen afgelopen zondag 23 sept. :

Hatert - Beuningse Boys 1-0

AWC – OBW 5-0

SDUOC – Leones 2-2

Overasseltse Boys – PAX 3-0

Varsseveld - SC Bemmel 0-0

Juliana ’31 - Grol           1-0

Programma zondag 30 sept. a.s.:

Hatert - Juliana ‘31

Beuningse Boys - AWC