Tegen Schalkhaar bewijst Grol zichzelf een grote dienst

0-2 overwinning dankzij doelpunten in de 93e en 96e minuut

Bron: Groenlose Gids
Door: Theo Huijskes

Het grote aantal meegereisde Grolsupporters kreeg afgelopen zondag de tot op heden in de huidige competitie 2021-2022 meest spectaculaire wedstrijd voorgeschoteld. In en tegen Schalkaar betrof het ditmaal een boeiend duel waarbij beide partijen de volle negentig minuten aan elkaar gewaagd waren. De dientengevolge getrokken conclusie dat zowel Schalkhaar als Grol zich tot het eind van de officiële speeltijd met een 0-0 remise tevreden hadden gesteld, werd in de blessuretijd de nek omgedraaid en dat in het voordeel van de Grolformatie. In de 93e minuut was het namelijk Titus Hoffman, die een pass van Rico Lammerdink in een doelpunt verlengde (0-1, waarbij Luc Berentsen de bal op de lijn nog aanraakte) en in de 96e minuut diende zich Roel Bruins aan om uit een voorzet van Wouter Rexwinkel de bal onberispelijk binnen te schieten: 0-2. Een meer dan bijzonder slotscenario waar niemand op het sportpark De Horsterhoek rekening mee had gehouden. Daarbij te bedenken dat doelpuntenmaker Bruins pas in de 91e minuut door trainer/coach William Krabbenborg als wisselspeler was ingezet.

Niet alleen vanwege het vooraf niet te regisseren slotoffensief van de Grollenaren, maar ook vanwege de gedurende de gehele wedstrijd aan de dag gelegde goede wil om een goed resultaat neer te zetten, heeft de Grolformatie een goede basis gelegd voor de wedstrijd van a.s. zondag wanneer kampioenskandidaat Achilles ’12 in Groenlo op bezoek komt.

Rico Lammerdink ‘Man of the match’

Oefenmeester Krabbenborg had voor deze wedstrijd naast de hiervoor genoemde Roel Bruins ook Ramon Landewers, Wouter Rexwinkel, Mick Wissink, Mart Zieverink en Tygo ten Bulte buiten de basisopstelling gelaten. Van de elf gestarte basisspelers liet doelman Wessel Baarslag een betrouwbare indruk achter, speelde Mart Willemsen achterin een soevereine partij en blonk aanvoerder Rico Lammerdink uit door in alle drie de linies een belangrijke rol te vervullen en zou afgelopen zondag bij een mogelijke verkiezing ‘Man of the match’ bijzonder goede papieren hebben gehad. Wat laatstgenoemde betreft, mag niet onvermeld blijven dat deze hardwerkende, tevens creatieve speler in de eerste helft een gele kaart kreeg toebedeeld en in de tweede helft ternauwernood aan een tweede gele kaart ontsnapte. Om een laatste belangrijke constatering niet onvermeld te laten, zou het mogelijk een tip kunnen zijn dat het trainersduo Krabbenborg/Heutinck overweegt om Luc Berentsen een positie achter de spitsen te geven, waarin zijn voetbalkwaliteiten, zoals in het recente verleden reeds is bewezen, beter tot zijn recht komen dan in de uiterste punt van de aanval.

Door het oog van de naald gekropen

Zoals uit het vorenstaande kan worden afgeleid, mag Grol de behaalde drie punten met meer dan normale aandacht koesteren. Zo diende zich in het eerste bedrijf van de wedstrijd een situatie aan waarbij Schalkhaar in het 16-meter gebied van Grol een directe vrije trap mocht nemen, waarbij alle Grolspelers tot een plek in de verdedigingsmuur werden gebombardeerd. Daarnaast was de weliswaar bonkige spits David Klopman van Schalkhaar enkele malen, en dat zowel in de eerste als in de tweede helft, angstvallig dicht bij een doelpunt. Maar het geluk was deze zondag aan de zijde van Grol en dat over de gehele wedstrijd gezien ook nog eens dik verdiend. Op naar de thuiswedstrijd van a.s. zondag op het Grolcomplex aan de Oude Winterswijkseweg. Op deze zondag is er tevens Fancy Fair van de V.S.V.G.. Zorg dat u erbij bent!

Wedstrijdinformatie

Opstelling Grol tegen Schalkhaar:
Doel: Wessel Baarslag;
Achter: Mike Kempers, Mart Willemsen, Max de Vries en Eduardo de Sousa Cavalcante;
Midden: Titus Hoffman, Rico Lammerdink en Tiem Rots (91e min. Roel Bruins);
Voor: Siebe Lantink (77e min. Wouter Rexwinkel), Luc Berentsen en Tycho Riteco (85e min. Mick Wissink).

Scheidsrechter: Koen Molenaar uit Doetinchem.

Gele kaarten: Rico Lammerdink van Grol en Rokay Haafkens van Schalkhaar.

Uitslagen 2J

12. BWO  6 - 6
13. Barbaros  6 - 2
14. Vogido  6 - 1

Zondag 7 november a.s. speelt Grol thuis op het sportpark Den Elshof tegen Achilles ’12 uit Hengelo Ov.  Aanvang 14.30 uur. Op deze zondag is er tevens Fancy Fair van de V.S.V.G. Komt dus allen!