Leden gezocht voor bestuur Gezondheid en Gedrag

27-10-2021

Op de ledenvergadering van 4 oktober 2021 stond op de agenda het voorstel om een extra deelbestuur voor ‘Gezondheid en Gedrag’  in te stellen.

De toelichting bij dit agendapunt was als volgt :

Op dit moment functioneren naast het algemeen bestuur als deelbesturen het Voetbalbestuur, het Organisatiebestuur en het Accommodatiebestuur (SEAG).

De voorzitters van de deelbesturen maken deel uit van het algemeen bestuur. Maatschappelijke ontwikkelingen zijn aanleiding om ook in de sport meer aandacht te hebben voor gezondheid en gedrag. Bij de Grol zijn deze aandachtsgebieden nog verspreid over de besturen. Het gaat hier bij gezondheid met name om roken, alcohol, drugs, voeding, preventie en behandeling blessures, algemene lichamelijke conditie.

Bij gedrag gaat het met name om discipline in het veld en buiten het veld, mentale weerbaarheid, voorbeeldgedrag, belonen en straffen, kwetsbare mensen.

De belangrijkheid van deze onderwerpen leidt tot veel aandacht en sturing en dat in samenwerking met de andere deelbesturen.

Het voorstel is om een extra deelbestuur ‘Gezondheid en Gedrag’ te vormen. Dit houdt ook in dat het voorstel is het algemeen bestuur met één positie uit te breiden naar acht leden. Volgens de statuten is dit mogelijk. Voor die extra positie in het algemeen bestuur wordt kandidaat gesteld Petra Lammers. Zij wordt dan ook voorzitter van het nieuwe deelbestuur.

Dit voorstel is door de ledenvergadering aangenomen.

De voorzitter Petra Lammers is nu bezig dit deelbestuur samen te stellen. Mensen die zich met dit onderwerp wel willen gaan bezig houden, kunnen dat bij haar aangeven. Ook voor vragen kun je haar benaderen.

Contactgegevens : pjwmlammers@hotmail.nl of 06 22 29 14 01