Goede leerzame oefenwedstrijd van Grol JO8 tegen Vios

18-10-2021

Vios JO8-1 – Grol JO8-1 5 - 7

Vorige week hebben wij het eerste competitie cluster afgesloten met een mooie overwinning op Longa JO8-2. Voordat er gestart wordt met tweede competitie cluster is er tijd voor het inplannen van een aantal oefenwedstrijdjes. Zo is vandaag Grol afgereisd naar Beltrum. We kunnen toch zeker stellen dat langzaam aan de herfst zijn intrede heeft gedaan en dat de ochtenden toch echt wel wat frisser beginnen te worden. De jongens waren allemaal wat dikker aangekleed voor deze wedstrijd. Vandaag spelen wij de wedstrijd op het hoofdveld van Vios. De wedstrijd is goed bezocht door zowel ouders, opa’s en oma’s aan de zijde van Vios en Grol. Dit maakt het voor beide teams alleen maar extra leuk om er een mooie pot voetbal van te maken.

Na een goede warming-up als ook de tactische aanwijzingen van het vandaag volledig aanwezige begeleidingstrio, John, Bjorn en Barry starten de jongens aan deze wedstrijd. Vios heeft de afgelopen weken een aantal makkelijke wedstrijden gehad en moesten even schakelen op de snelheid van de Grol. De wedstrijd was nog niet goed en wel begonnen en de Grol staat al met 0-2 voor door twee doelpunten van Huub. Vios is beter gaan staan en weet zo de jongens van de Grol vast te zetten. Zo komt Vios beter in hun spel en weten terecht de aansluitingstreffer te scoren. Het spel golft wat op en neer maar toch is het Huub die de 1-3 weet binnen te schieten. Vios weet er een aantal keren goed uit te komen maar Lucas en Oscar weten al verdedigend goed op te treden. Tygo weet deze eerste helft met een aantal goede reddingen in deze fase ervoor te zorgen dat Vios de achterstand niet weet te verkleinen. Grol weet voor de rust via een mooie dribbelpass van Dario op een 1-4 voorsprong te komen. Net voor de rust lijkt Jur nog te scoren maar de doelman van Vios brengt redding op zijn schot.

In de rust genieten de jongens van het welverdiende bekertje ranja en kan er snel worden afgetrapt voor de tweede helft.

Grol begint de 2de helft sterk en weet de score verder uit te breiden. Eerst is het Dario die na een goede passeeractie weet te scoren, 1-5. Na dit doelpunt is het Floris die een steekbal van Tygo door het hard van de verdediging goed weet binnen te schieten, 1-6. Hierna volgt een periode dat het spel gelijk opgaat en dat er kansen zijn voor beide teams. Zowel de doelman van Vios als Lucas aan de zijde van de Grol weten een aantal ballen te stoppen. Uiteindelijk is het Vios die als eerste een gaatje in de verdediging weet te vinden, 2-6. Grol weet via Huub de score naar 2-7 te brengen na goed voorbereidend werk van Bram. Na dit doelpunt zijn het de jongens van Vios die opportunistischer gaan spelen en de organisatie bij de Grol staat niet goed. Vios weet een aantal ballen goed te onderscheppen en weet zo de stand te verkleinen naar 5-7. Helaas voor Vios en gelukkig voor Grol is het einde wedstrijd. Grol weet wederom te winnen in een sportieve, strijdvolle wedstrijd.