In Memoriam Theo Snijders

04-10-2021

Op 29 september 2021 is thuis aan de Leerlooier in Groenlo in alle rust overleden ons gewaardeerde en betrokken lid

THEO SNIJDERS

Hij had al enkele jaren flinke gezondheidsklachten en een paar maanden geleden bleek dat hij ongeneeslijk ziek was. Theo is 74 jaar geworden.

Via zijn kinderen kwam hij bij Grol terecht toen hij gevraagd werd eens een wedstrijd te fluiten. Daar had hij zoveel plezier in dat hij een cursus verenigingsscheidsrechter ging volgen. Zo’n 15 jaar floot hij bij Grol wedstrijden op alle niveaus. Hij was een heel punctuele scheidsrechter. Zijn voorbereiding was voorbeeldig. De avond ervoor checkte hij drie keer of alles in de tas zat waarbij altijd twee toss munten hoorden. Voor het geval dat. Op het veld trok hij die lijn door. De wedstrijd moest zeer precies verlopen, de regels werden strikt toegepast. Na de wedstrijd was dit voorbij en kon je met hem losjes en gezellig nazitten. Hij hield van de mensen om heen en zocht dat ook op. Het opgerichte kaartclubje dat bij café Cappie bij elkaar kwam, was voor Theo een groot levensgenot.

Nog van grotere persoonlijke waarde voor hem was zijn hulp aan vele Grollenaren bij het invullen van de belastingaangifte, elk jaar weer. Elke aangifte was een wedstrijd met de belastingdienst. Maar dan wel eerlijk zoals bij een scheidsrechter hoort. De belastingdienst kon hem nooit op een fout betrappen. Hij genoot van elke belastingaanslag.

De instelling bij deze hobbies had zeker te maken met zijn werk. Meer dan 40 jaar deed hij als boekhouder met dezelfde precisie de administratie van Wellink Mechanisatie in Zwolle.  Na zijn vervroegd pensioen werkte hij nog een paar jaar parttime bij Harmat Verhuur in dezelfde functie.

De zondag stond bij Theo vele jaren in het teken van de wedstrijd van Grol 1. Samen met enige vaste Grol vrienden was hij zowel ‘thuis’ als ‘uit’ als echte supporter langs de lijn te vinden.

Met verdriet nemen wij afscheid van een bijzonder en sociaal mens met een blauw hart.

Moge Theo rusten in vrede.

Er is voor iedereen gelegenheid tot afscheid nemen op dinsdag 5 oktober 2021 van 19.00 tot 19.30 uur bij Ventura DELA aan de Lichtenvoordseweg.

De crematieplechtigheid zal in besloten kring plaatsvinden.

Wij wensen zijn vrouw Marianne, zijn zoon Han, zijn zoon Rob en schoondochter Maartje en de kleinkinderen Willem en Fiep heel veel sterkte in de komende tijd.

Namens bestuur en leden van de Grol,

Hans Scheinck, voorzitter.