Grol Longa 30 G1 en AZC G3 geven voetbalshow

02-10-2021

(Door: Ivo Tenten)

Op zaterdag 2 oktober opende het hoogste G-team van Grol/Longa haar competitie met een duel tegen AZC G3. De openingswedstrijd werd een waar spektakelstuk, met het aanwezige publiek als grote winnaar!

Na een goede warming-up op de Marveld Arena sprak Pelle de spelers nog even kort toe en deelde wat tactische aanwijzingen, met als afsluiter de allerbelangrijkste tip: “Heb vooral plezier samen”. En dat hadden ze!!

Door omstandigheden kon AZC niet met 8 man aantreden, maar dat is geen enkel probleem, dan wordt er gewoon 7 tegen 7 gespeeld in plaats van 8 tegen 8, ook weer opgelost. Ook nog een klein probleempje overigens aan de kant van Grol/Longa, waar Glenn, Pim (Derksen) en Dominique helaas niet mee konden doen, omdat de inschrijving nog niet rond is. Maik (Nijenhuis), die nog niet meespeelt met wedstrijden, was er om samen met Glenn en Pim (Derksen) het team aan te moedigen. Dit laat de teamspirit van dit team zien!

Al snel werd duidelijk dat het geen makkelijke middag zou worden. AZC had een paar hele vaardige spelers, een mooie uitdaging dus. Beide teams begonnen goed, en Grol/Longa kreeg een goede kans. De keeper van AZC redde echter schitterend, reden voor Timon om de keeper een box te geven voor de prachtige redding. Kort daarna viel de 0-1 voor AZC. Op dat moment geen onverdiende voorsprong. Grol/Longa liet zich echter niet kennen en ging op zoek naar de gelijkmaker die ook snel kwam, Timon zorgde voor de 1-1. Niet veel later ook al 2-1 door Pascal, die de bal op een presenteerblaadje kreeg van Tom. Achterin stonden Tim, Pien en Pim (Meekes) puik te verdedigen, maar ze konden niet voorkomen dat AZC vanuit een hoekschop werkelijk prachtig de 2-2 binnen kopte.

Foto's: Paulus Maessen.

Hoewel de wedstrijd erg spannend was, viel op hoe sportief iedereen is. Maik (Roekevisch) tackelde een tegenstander, en Maik was er meteen bij om een handje te helpen en om te kijken hoe het ging met de tegenstander, chapeau! Ondertussen gaat de wedstrijd voort. Erwin is druk bezig met het coachen van zijn medespelers, uitstekend. Opeens komt daar Tom op volle snelheid langs de zijkant opzetten, maar zijn schot mist doel. Helaas scoort AZC vervolgens wel aan de andere kant. De nummer 2 van AZC, een ware plaag voor Grol/Longa, scoort. Vincent kon er helaas niets aan doen. Vincent keepte overigens wel een hele goede wedstrijd, wat overigens ook gezegd kan worden van de keeper van AZC! Als Erwin weer gewisseld wordt, klapt hij nog even om het publiek te bedanken, zo hoort het! Vervolgens is Timon weer gevaarlijk voor de goal. De eerste keer weet de keeper van AZC hem van scoren af te houden, maar even later is het raak, 3-3.

Het spel golft op en neer, en Tim grijpt prima in bij een gevaarlijke aanval van AZC. Ook Alexander is op dreef en werkt hard, op naar de 4-3! Maar dan valt uit het niets de 3-4, de speler van AZC krult een corner in 1 keer in de verre kruising, een schitterende goal, waarop de speler de handen in de lucht gooit en hard roept “YES, ik kan het nog!!”, dat had hij dan voor de wedstrijd wel even mogen zeggen! Grol/Longa laat het er niet bij zitten, en mede doordat Grol/Longa wel wissels heeft, lijkt Grol/Longa richting het eind van de wedstrijd minder vermoeid te zijn. Grol/Longa dringt aan en Tom zet voor, maar Pascal raakt helaas de paal. Timon wordt vervolgens opnieuw gestopt door de goede keeper van AZC. AZC voelt de bui hangen, en 1 van de spelers vraagt aan de scheids “hoe lang nog”? Te lang blijkt al snel! 4-4. Timon schiet op de paal, maar Tom pakt de rebound en scoort. Grol/Longa blijft doorgaan, en kan een schitterende aanval over meerdere schijven net niet afronden. Maar dan vindt Timon het mooi geweest. Vanaf het middenveld speelt hij een paar spelers uit en scoort! Spelers vallen elkaar in de armen, 5-4 voor, en ze voelen dat ze de overhand hebben. De supporters aan de zijkant fluiten al af, maar ja, de scheids nog niet, want het was nog geen tijd. Grol valt opnieuw aan en schiet hard op de paal, maar vanuit de tegenaanval scoort AZC uit 1 van de weinige aanvallen van AZC in het laatste kwartier de 5-5!

En daar zou het bij blijven, want kort daarna is het afgelopen. Een hele mooie wedstrijd, met over de hele wedstrijd bezien een terechte uitslag!

Er wordt afgesloten met penalty’s waarbij ook de spelers die niet mee konden doen mogen schieten, maar ook de trainers van beide teams deden mee. Een buitenkansje voor Pelle, die de bal achter het standbeen binnen schiet. MAARRR, de bal lag niet op de stip, aldus het scherpe oog van de spelers van AZC. Dus opnieuw! En waar iedereen hoopte op een misser, schoot Pelle de tweede penalty achter het standbeen er nog mooier in dan de eerste, hulde!!

Wat een wedstrijd, wat een uitslag. De supporters van AZC en Longa/Grol hebben genoten, maar de spelers ook, ze hebben dus goed geluisterd naar de trainer! En bij zo’n mooie en leuke wedstrijd past eigenlijk ook maar 1 uitslag, een gelijkspel! Op naar de volgende wedstrijd, waarbij Jordy, Bowy en Senem er ook weer bij zullen zijn.