In Memoriam Harry Blanckenborg

27-09-2021

Op 24 september 2021 is overleden ons gewaardeerd lid en buurman van ons sportpark

HARRIE BLANCKENBORG

Hij is 74 jaar geworden.

Harrie was dit jaar enige tijd ernstig ziek maar was na twee operaties en aantal behandelingen bezig met een voorspoedig herstel. Vrij plotseling werd zijn gezondheidstoestand slechter, hij werd na enige dagen opgenomen in het ziekenhuis waar hij dezelfde dag nog overleed.

Vele jaren heeft Harrie in zijn eentje een boerderij gehad die hij vanuit de familie had voortgezet. Na het beëindigen van zijn veeteeltbedrijf kon hij het eindelijk kalmer aan gaan doen. Hij genoot van zijn vrije tijd en kwam ook regelmatig een praatje maken in ons sportcafé. Je kon met hem over alle actuele onderwerpen spreken, hij was zeer bij de tijd.  Belangstelling had hij zeker ook voor de prestaties van onze voetballers. Zo was hij bij de thuiswedstrijden van Grol 1 een meelevende toeschouwer én supporter. Herkenbaar aan zijn rode jasje op de vaste plek langs de lijn.

Het kerkkoor van de Calixtusbasiliek zal hem zeker ook missen. Hij was een trouw lid bij de repetities en de rouw- en trouwdiensten. De kerktoren was een vast baken voor hem.

Hij was een bescheiden mens en trad niet snel op de voorgrond. Daardoor werd zijn gezelschap gewaardeerd omdat hij eerst luisterde naar de ander en niet meteen zijn mening gaf. Zelf genoot hij met een zichtbare glimlach van de mensen om hem heen.

Om dezelfde reden werd Harrie door zijn buren gewaardeerd en hij was gelukkig in zijn buurt. Dat bleek wel toen hij zijn boerengrond verkocht en daarbij het eerst aan de buurt dacht. Op die manier kwam bijvoorbeeld de pitch en putt baan op Marveld Recreatie tot stand. Die waardering was wederzijds. Het hele complex met de pitch en putt baan, de tennisbanen en het horecagebouw kreeg de naam “De Blanckenborg”.  Op deze manier blijft Harrie voor altijd met zijn buurt verbonden.

Die verbondenheid blijft de Grol ook met hem voelen.

De uitvaart vindt plaats op donderdag 30 september in de Calixtusbasiliek en begint om 10.30 uur.  Daarna vindt de begrafenis in besloten kring plaats op de begraafplaats aan de Lichtenvoordseweg.

Wij wensen zijn familie, buren en vrienden veel sterkte toe in de komende tijd.

Moge Harrie rusten in vrede.

Namens bestuur en leden van de Grol,

Hans Scheinck, voorzitter.