FC. Eibergen E3 - Grol E3

16-09-2007

Grol E3 rekent af met fobie.

Grol E3 stond afgelopen zaterdag voor de 3e keer dit prille seizoen in de wei. Ondanks de verloren wedstrijden tegen Meddo E2  (2-3) en TVO E1 (5-7) zit de stemming er nog goed in. Want in beide wedstrijden waren we duidelijk de beste, alleen was de organisatie nog niet helemaal 100%. Maar ja, wat wil je ook, als je door de scoutingscommissie van de sv Grol 1 keeper, 1 middenvelder en maar liefst 7 aanvallers krijgt toebedeeld, dan moet je spelers gaan om-tunen, en dat heeft even tijd nodig. Gelukkig is dit Pim, Rick en Geert-Jan wel toevertrouwd.

Maar zaterdag hadden we tegen FC. Eibergen E3 nog een ander probleem. Keurig om 08.15 uur vertrokken, waren we zo ongeveer om 08.30 uur in Eibergen maar deze omni-vereniging heeft dan wel de beschikking over z0’n kleine 10 velden, maar wie waar moest voetballen was zo 1,2,3 nog niet duidelijk. In plaats van ingang 1 (Sp. Eibergen) hadden we ingang 2 (SSSE) moeten nemen en zo arriveerden we om 08.50 uur in kleedkamer 12 en moesten we op veld 4 voetballen. Onze gastheren hadden blijkbaar hetzelfde probleem, zodat de wedstrijd pas om 09.10 uur begon.

De scheidsrechter was een oude bekende, dus dat beloofde weinig goeds. We zetten onze tegenstander gelijk onder druk en in plaats van 3 – 0 voor ons stond het na 10 minuten 2 – 0 voor FC. Eibergen. Het bekende scenario voor ons maar Grol E3 herstelde zich goed.

2-1 door Noud, vervolgens schoot Jarno keihard op de paal, 3 – 2 door Noud, 4 – 3 door een schitterende kopbal van Pelle en door een weer doelpunt van Noud was de ruststand 4 – 4.

Na de rust gingen we gelijk goed verder en door doelpunten van Pelle, Tim (tevens onze aanvoerder vandaag) en Noud stonden we na 45 minuten op een riante 7 – 4 voorsprong. Na een geweldige rush van Menno leek het 8 – 4 te worden, maar helaas vergat Menno de bal in de goal te schieten.

Maar ja 3 doelpunten marge wil bij Grol E3 nog niet zeggen dat je wint. Echter door uitstekend verdedigend wrk van Twan, Bas en Tjeu en fantastische reddingen van onze keeper Maikel zorgden ervoor dat we de wedstrijd met 7 – 5 wonnen.

Jongens klasse gespeeld en zaterdag thuis tegen Sp. Lochem E3 gaan we zo gewoon verder.

Enige smet op de wedstrijd was het feit dat een aantal ouders meenden in Eibergen met koffiebonnen van Den Elshof te kunnen betalen. Hierdoor mistten ze wel een aantal doelpunten. Het is jammer maar helaas.