Nuttig oefenduel Grol 1 tegen DCS 1

22-08-2021

Grol – DCS 2 – 3

Na vier weken rust en een viertal trainingen te hebben afgewerkt, is Blok 2 van de voorbereiding op het nieuwe seizoen nu echt begonnen voor de (voorlopige) Grol 1 selectie. Op zaterdag 21 augustus speelde men een oefenwedstrijd tegen DCS 1, uitkomend in de 2e klasse I.

Het werd een zeer nuttig oefenduel en een leuk duel om te kijken. Er was veel strijd en inzet van beide kanten. Dit werd echter netjes in toom gehouden door een goed leidende Bart Lucassen. Grol had nog wat moeite om de juiste patronen te vinden en er werden nog te veel persoonlijke fouten gemaakt. DCS was de makkelijkere voetballende ploeg, zeker in het begin van de wedstrijd, maar gaandeweg de wedstrijd kreeg Grol meer grip op het spel en liet een aantal mooie aanvallen zien. Bovendien kregen de toeschouwers aan beide kanten een paar mooie doelpunten te zien.

Foto's: Marcel Houwer, Streekgids.nl.

Grol was niet helemaal compleet, waardoor jonge spelers zoals Tiem Rots, Tygo ten Bulte, Ids de Vries, Mick Wissink en Titus Hoffman speelervaring konden opdoen en lieten ze zien waarom ze wellicht voor een vaste plek in Grol 1 in aanmerking komen. Tiem Rots viel op in de 2e helft door een prachtige actie waarbij hij solo vier DCS verdedigers passeerde en de bal bekeken langs de keeper schoof en daarmee de 2 – 2 maakte. Max de Vries speelde een goede wedstrijd als laatste man en Dudu viel op door de strakke mandekking. De overige spelers speelden eigenlijk hun eigen spel en lieten daarmee zien klaar te zijn voor een nieuw seizoen. Er is veel keus voor hoofdtrainer William Krabbenborg.

Nick Oude Luttikhuis stond op doel en keepte een goede wedstrijd. In de vierde minuut moest hij al in actie komen om een achterstand te voorkomen. Hij had later in de wedstrijd nog drie fantastische reddingen. Ook bij de keepers is Grol dus goed voorzien. De eerste kans voor Grol kwam pas na 20 minuten. Een kopbal van Luc Berentsen, na een voorzet van Titus Hoffman, ging naast. Luc was aan Grolkant de gevaarlijkste man. Even later ging hij alleen op de keeper af maar schoot recht op de keeper. Vlak voor rust wist Luc Berentsen wel met de kop te scoren en bracht Grol hiermee op een 1 – 0 voorsprong. Tevens de ruststand.

De tweede helft begon wat gezapig en er gebeurde weinig. Na 20 minuten kwam het echter weer op gang. DCS scoorde met een prachtige volley in de bovenhoek de 1 – 1. En even later, na slechte organisatie achterin, maakte DCS ook nog de 1 – 2. Tiem maakte vervolgens de mooie 2 – 2. Maar DCS maakte in de 77e minuut de winnende treffer met een prachtige boogbal over Nick Oude Luttikhuis, die zojuist een redding had verricht, maar de bal net niet ver genoeg naar de zijkant had verwerkt. Grol probeerde daarna nog wel gelijk te komen, maar dit lukte dus niet meer.

Een nuttig oefenduel derhalve met veel positieve zaken, maar zeker ook nog de nodige verbeterpunten.

Basisopstelling Grol: Nick Oude Luttikhuis, Ramon Landewers, Eduardo de Sousa Cavalcante, Max de Vries, Myron Baten, Roel Bruins, Wouter Rexwinkel, Rico Lammerdink, Luc Berentsen, Titus Hoffman en Mart Zieverink.

Invallers: Tiem Rots, Tygo ten Bulte, Ids de Vries en Mick Wissink.

Grol 2 speelde afgelopen zaterdag tegelijkertijd tegen DCS 2 en wist met 3 – 1 te winnen. Grol 2 maakt een zeer sterke voorbereiding door.

Zaterdag 28 augustus oefenen Grol 1 en Grol 2 tegen 1e klasser Wittenhorst 1 en reserve hoofdklasser Wittenhorst 2. Beide wedstrijden worden in Groenlo gespeeld om 18.00 uur.