Heracles en Barcelona winnaars van de AH JO8- en JO9-competitie

04-06-2021

Zeer spannende wedstrijden met veel spektakel op de finaledag!
Zaterdag 29 mei zijn de finalewedstrijden van de AH competitie gespeeld. Het waren leuke wedstrijden met veel doelpunten, strijd en plezier van zowel de spelers als de leiders. Ook was er de uitverkiezing van meest opmerkelijke speler en keeper van het toernooi.

Europese competitie
In de Europese competitie streden Liverpool en Juventus tegen elkaar om de 3e en 4e plek. In een wedstrijd die goed tegen elkaar op ging, kon Liverpool met 5 – 3 toch de 3e plek naar zich toetrekken.  In de finale bleef het ook lang genoeg spannend in de onvervalste Spaanse klassieker. Wat het grote Barcelona van Ronald Koeman niet voor elkaar kreeg, kreeg het kleine Barcelona uit Groenlo wel voor elkaar. Ze wonnen met 11 - 7 tegen een goed strijdend Real Madrid en werden zo de winnaar van de Europese poule.

Nederlandse competitie
In de Nederlandse competitie werden de wedstrijden om plek 3 tot en met 6 zo goed en fanatiek gespeeld alsof het ging om de eerste plek. Feyenoord hield om de strijd tussen de 5e en 6e plek achter alles dicht en won zo 4 – 0 van de Graafschap. Bij PSV tegen FC Twente om de 3e en 4e plaats werd er lustig op los gescoord en won uiteindelijk PSV met 14 – 11. Tenslotte was er nog de finale, waarbij Heracles het nog tot dan toe alles winnende Ajax tegenkwam. Ze verrasten Ajax echter deze dag en gingen met de titel er vandoor door Ajax te verslaan met 7 -4.

Meest opmerkelijke speler en keeper
Er waren dit jaar weer heel veel goede spelers en keepers. Toch moest er een keuze gemaakt worden wie de meest opmerkelijke speler en keeper waren. Het gaat daarbij niet alleen om wie het beste zijn, maar ook om sportiviteit, speelvreugde en vele andere zaken. Uiteindelijk werd Wesley Wagendorp van Real Madrid bekroond als meest opmerkelijke speler en Djusten Wolters van Feyenoord als meest opmerkelijke keeper.

De felicitaties gaan niet alleen naar alle winnaars, maar naar iedereen. Het was een prachtige maand mei vol goed voetbal en veel voetbalplezier. Daarbij willen we tot slot alle leiders bedanken voor hun inzet en goede hulp.

Tot volgend jaar,

De commissie nevenactiviteiten