Rabobank komende drie jaar partner Duurzaamheid

20-04-2021

Rabobank Noord- en Oost-Achterhoek heeft zich voor de komende drie jaar opnieuw verbonden aan de Grol. Een samenwerking nieuwe stijl. Hoofdthema van de vernieuwde samenwerking is Duurzaamheid. Grol is de eerste vereniging die deze samenwerking aangaat met de Rabobank. Rabobank heeft als missie: Growing a better world together. Duurzaamheid is daar een belangrijk thema in, alsook een optimaal lokale leefomgeving.

De Rabobank zal Grol bijstaan met advies en kennis bij het verduurzamen van het sportpark. De eerste stappen in verduurzaming zijn al gezet door de werkgroep Zo Groen Als Grol. De werkgroep streeft naar een duurzaam en klimaat positief Grol. Hierbij wordt eerst gefocust op het sportpark en de sportvereniging. Een mooie bevestiging van dat we op de goede weg zijn, is dat Grol ook al genomineerd is voor ‘Sportaccommodatie van het Jaar 2021’. De winnaar wordt op donderdag 22 april bekend gemaakt.

Voorbeeldfunctie in de regio

Maar de ambitie reikt verder dan alleen binnen de vereniging. Grol heeft namelijk als vereniging een voorbeeldfunctie in de regio. En Grol wil daarom samen met de Rabobank ook andere verenigingen in de regio inspireren, stimuleren en adviseren op het gebied van verduurzaming. Samen willen wij de regio bewuster maken van het klimaatprobleem.

In het blad Rabo &Co dat verscheen in maart, zei Jarno Rensing, financieel en duurzaamheidsadviseur bij de Rabobank, hierover: “Als Rabobank streven wij ernaar dat zoveel mogelijk mensen duurzaam wonen en leven. Daarom haken wij graag aan als partner bij deze grote club, zodat we duurzaamheid zo breed mogelijk onder de aandacht kunnen brengen.“

Hiljon te Boome, werkgroep Zo Groen Als Grol: “Als spin-off van de fusie zijn we Zo Groen Als Grol gestart. Met een goede, enthousiaste en leuke groep Grol leden maken we grote stappen! We zijn ervan overtuigd dat we als Grol een grotere rol kunnen spelen bij het verduurzamen van de regio  en de bewustwording van het klimaatprobleem bij de jeugd. De samenwerking met de Rabobank biedt ons de mogelijkheid om de volgende stappen te zetten en aandacht te vragen voor verduurzaming. En dat is nodig! Want we willen dat onze volgende generaties ook gebruik kunnen blijven maken van ons mooie sportpark en sportvereniging.“

Ook bredere ondersteuning van Rabobank

Maar Rabobank gaat ons ook breder ondersteunen dan alleen bij het thema duurzaamheid. Rabobank zal Grol de komende drie jaar ook ondersteunen bij het versterken van de organisatie, in samenwerking met NOC-NSF en Achterhoek in Beweging. In de afgelopen periode van drie jaar is hier al een mooi begin mee gemaakt, en dat heeft ook bijgedragen aan het succesvol fuseren van s.v. Grol en s.v. Grolse Boys in de nieuwe fusievereniging Grol.

Tevens is Rabobank de komende drie jaar weer sponsor van het Internationaal Marveldtoernooi. Een jeugdtoernooi met landelijke uitstraling en een mooi platform om ons als vereniging met al onze partners te presenteren.

Zowel Grol als Rabobank zijn enorm enthousiast over de verlengde samenwerking en de nieuw ingeslagen weg! Dat wordt onderstreept door Macella Hanekamp, marketing en communicatie adviseur bij Rabobank: “Deze samenwerking is een prachtig voorbeeld van Rabobank verenigingsondersteuning nieuwe stijl!“