Hoe de vereniging de coronacrisis overwint: Bericht 13

01-03-2021

Bericht aan alle leden en vrijwilligers van Grol,

Dit is het 13e ledenbericht. De vorige berichten in het kader van het Corona-virus verschenen in 2020 op 10 april, 25 april, 26 april, 8 mei, 21 mei, 13 juni, 27 juni, 1 oktober, 28 oktober, 8-15 december en in 2021 op 26 januari en 4 februari. Voor actuele berichten over activiteiten verwijzen we iedereen graag naar de website.

KANTELEN

Eindelijk is het zover. We hebben de aanwijzingen begrepen. We gaan nu echt kantelen.  Naast de jeugdelftallen mogen nu ook alle seniorenspelers tot en met 26 jaar weer onbeperkt trainen. Vanzelfsprekend horen partijtjes daarbij. Vanaf 3 maart kunnen bij de Grol weer ruim 200 spelers extra op de gebruikelijke manier gaan trainen.

COMPETITIES

Het is nu zeker dat bijna alle teams van de Grol in de Regio Cup gaan spelen. Alleen voor de jeugdteams O-19-1, O17-1, O15-1 en O13-1  bestaat nog de kans dat de competitie toch nog wordt hervat. Dat betekent dat de eerste competitiehelft wordt uitgespeeld met promotie-degradatie-regeling. Over een paar weken beslist de KNVB definitief over deze competities. De datum van de mogelijke herstart is dan 10 april.

REGIO CUP

De Regio Cup komt er voor het veld- en zaalvoetbal. Er worden zeker 10 wedstrijden gespeeld per team. De wedstrijden worden gespeeld tot en met het laatste weekend van juni. Bij Grol wordt het veroveren van de Regio Cup bij elk team gevierd als een kampioenschap. De startdatum van de Regio Cup zal vermoedelijk in de volgende maand (april) liggen.

INDELING 2021-2022

Alle teams worden op hetzelfde niveau ingedeeld als in dit seizoen. Aanvragen om hoger ingedeeld te mogen worden, kunnen wel bij de KNVB worden ingediend. Met uitzondering van de selectieteams.

HERVATTING TRAININGEN 19-26 JAAR

Tot en met 26 jaar mag er dus weer getraind worden. Die leeftijdsgrens heeft de regering bepaald. Tot en met 26 jaar wordt iedereen als jongvolwassene gezien. Alle bestaande trainingen van de jeugd blijven natuurlijk onveranderd doorgaan.

INDELINGEN TRAININGEN

Van de teams bij de Mannen hebben Grol 1, Grol 2, Grol 3, Grol 4, Grol 9 en Grol 10 zich al gemeld om weer in trainingsschema te worden opgenomen. Bij de Vrouwen geldt dit voor Grol/Vios 3. Ook het team van Grol G-1 gaat weer in training.

Het trainingsschema wordt op de nieuwe situatie vanaf 3 maart aangepast. Natuurlijk wordt er rekening gehouden met de avondklok vanaf 21.00 uur.

Voor alle seniorenspelers tot en met 26 jaar is er vanaf 7 maart op zondagmorgen een vrije training op een kunstgrasveld. Van 10.00-12.00 uur onder leiding van Marcel ten Barge en Ewald Brockötter. Je hoeft je daarvoor niet aan te melden. Iedereen is welkom. Het is een training zonder beperkingen, partijtjes spelen is dus ook toegestaan.

Bij voldoende belangstelling worden er de komende weken op zondag ook onderlinge wedstrijden tussen teams georganiseerd, 7 tegen 7 of 11 tegen 11.  De teams kunnen zich daarvoor opgeven bij de voorzitter van de commissie senioren. (arjenkorenromp@gmail.com)

Algemeen bestuur Grol.