Dag Jasmijn

03-01-2021

Jasmijn

Met een heerlijke geur

Gaf jij jouw leven kleur

Met al jouw kracht bij tegenslag

Bleef je bloeien, elke dag

DAG JASMIJN

Jasmijn Ebbers is op 1 januari 2021 in het Prinses Maxima Centrum in Utrecht overleden.

Ze mocht maar 12 jaar worden.

Jasmijn was de bonusdochter van Dennis Pasman, onze voorzitter van het voetbalbestuur en daarmee lid van het algemeen bestuur. Jasmijn was een dochter van zijn vrouw Yildiz Huinink uit een eerder partnerschap met Tim Ebbers. Ook hij is als betrokken lid met ons verbonden, met zijn schrijf- en zangtalent verzorgt Tim regelmatig mooie bijdragen voor de vereniging.

Dennis heeft de bonus van Jasmijn en haar broer Jesse vol overtuiging aanvaard. Hij heeft daar op voorbeeldige wijze vorm aan gegeven met liefde, passie en trots. Op de lange weg van het ziek zijn van Jasmijn heeft hij iedereen met grote bewondering vervuld door zijn toewijding en doorzettingsvermogen. Altijd in hechte verbondenheid met Yildiz.

Jasmijn had een waarschijnlijk aangeboren hersentumor die acht jaar geleden werd ontdekt. Een ongelooflijke serie van behandelingen volgden. Talloze ziekenhuisbezoeken in heel Nederland, vele onderzoeken, medicijnen, chemokuren, bestralingen; Jasmijn kon ze doorstaan door haar grote levenslust, haar oneindige veerkracht, haar sterke ondernemende karakter en haar gevoel voor humor. Ze doorliep de basisschool alsof er niks aan de hand was. Met haar vriendinnen bleef ze lol maken, knutselen en niet te vergeten taarten en koekjes bakken.

Optimistisch was ze altijd, maar verstandig als ze ook was, drong bij haar de laatste weken het besef door dat ze het eerste leerjaar op het voortgezet onderwijs nooit zou afronden. Ze voelde zich zo ziek dat ze openlijk over haar einde sprak. Om daar op haar wijze aan toe te voegen dat ze begraven wilde worden. “Want een oven is voor koekjes en taart”. Een laatste wens in een geweldige verpakking. Grote klasse, Jasmijn!

Wij zullen jou niet meer op het sportpark zien om naar Jesse in JO15-1 te komen kijken. Samen met jouw hond Sam, een cadeau voor jouw dapperheid bij alle behandelingen. Als voetballiefhebbers zullen we de prestaties van jouw Lieke Martens en jouw PSV blijven volgen. Als ze jou als voorbeeld nemen, zullen we nog vaak van hen genieten.

Het afscheid van Jasmijn is in besloten kring. De begrafenis op vrijdag 8 januari 2021 is in familiekring. Voor een laatste schriftelijke groet is haar ouderlijk adres Hobbemastraat 8, 7141 XD Groenlo.

Wij leven intens mee met Dennis, Yildiz en Jesse, met vader Tim, met oma Huinink, oma Ebbers, opa Pasman en met haar vriendinnen Liv, Daantje, Eva en Lotte.

We wensen jullie ontzettend veel sterkte in de komende tijd.

Dennis, Yildiz, Tim en Jesse, jullie zijn er altijd voor ons.

Wij als Grol zijn er altijd voor jullie.

Namens de leden en het bestuur van de Grol,

Hans Scheinck, voorzitter.