Nieuwe voetbalseizoen van start

06-08-2007

Grol behaalt overwinning in eerste oefenwedstrijd

GROENLO - De eerste selectie van de sportvereniging ‘Grol’ heeft inmiddels op brede schaal een begin gemaakt met het nieuwe voetbalseizoen 2007-2008. Op zondag 29 juli werd op het sportcomplex De Veldhoek tussen Ruurlo en Zelhem de eerste training afgewerkt onder leiding van de nieuwe hoofdtrainer Henry Golstein uit Hengelo Gld. Om de velden op het sportpark ‘Den Elshof’ in Groenlo zoveel mogelijk te sparen, werden niet alleen op die dag maar ook daarna de trainingen op de velden van De Veldhoek georganiseerd. Ondanks de nog verschillende vakanties werden de trainingen in de afgelopen week reeds goed bezocht. De trainingen werden gemiddeld meegemaakt door circa 30 selectiespelers.

Afgelopen zondag stond de eerste oefenwedstrijd op het programma. In Miste behaalde de hoofdmacht van Grol een verdiende 1-0 overwinning op MEC. Een overwinning, die gelet op het krachtsverschil in het veld veel hoger had moeten uitvallen. Met name in de eerste helft lieten de aanvallers van Grol legio kansen liggen. Zo raakten Björn Koldewey en Johan Houben in de eerste 45 minuten lat en paal. In de tweede helft zorgde Johan Houben na een uitstekende pass van Jean-Paul Papen voor de enige en dus beslissende treffer van de wedstrijd. Bij Grol ontbraken nog diverse spelers vanwege vakantie. Onder hen o.a. Dennis Dibbets, Patrick Blanckenborg, Wouter Scharenborg en Tom Kaak.

De volgende oefenwedstrijd speelt Grol 1 vrijdag 10 augustus a.s. thuis tegen NEO uit Borne, de ploeg van oud-trainer Gerard Bos, die in het afgelopen seizoen kampioen is geworden en in het nieuwe seizoen uitkomt in de Twentse tweede klasse van de KNVB. In het resterende oefen- en bekerprogramma in de aanloop naar de start van de nieuwe voetbalcompetitie op zondag 2 september a.s. zijn een aantal wijzigingen aangebracht.

Hieronder het gewijzigde programma:

vrijdag 10 augustus: oefenwedstrijd Grol 1 – NEO 1 uit Borne

(aanvang: 19.30 uur);

dinsdag 14 augustus: bekerwedstrijd Grol 1 – Rigtersbleek 1

(aanvang: 20.00 uur);

donderdag 16 augustus: Keitoernooi Lichtenvoorde met Longa ’30 1 – Grol 1 (aanvang: 18.30 uur);

zaterdag 18 augustus: Keitoernooi Lichtenvoorde met WVC 1 of RKZVC 1 – Grol 1

(aanvang: 16.00 uur of 18.00 uur);

donderdag 23 augustus: bekerwedstrijd AZSV 1- Grol 1

(aanvang: 18.30 uur);

dinsdag 28 augustus: bekerwedstrijd Grol 1 – HSC ’21 1

(aanvang: 19.30 uur);

zondag 2 september: start voetbalcompetitie 2007-2008 met Grol 1 – SDOUC 1

(aanvang: 14.30 uur).

In Miste won Grol 1 de eerste oefenwedstrijd met 1-0 van MEC.