Nikki en Noi uitgenodigd door MVVA

20-12-2019

Nikki Meusert en Noi Baks zijn uitgenodigd voor de selectiedag van MVVA. De selectiedag vindt op zaterdag 21 december plaats op het trainingscomplex van de Graafschap in Doetinchem.

Wie en wat is MVVA?

Meiden en Vrouwen Voetbal Achterhoek (MVVA) is een talentenacademie voor meiden uit de Achterhoek, waar talentvolle amateurspeelsters trainen, wedstrijden en toernooien spelen op hoog niveau. De academie biedt een gerichte en kwalitatieve mogelijkheid waar meiden zich verder kunnen ontwikkelen en eventueel uit groeien tot eredivisiewaardige speelsters.

Veel clubs in de Achterhoek hebben het meiden- en vrouwenvoetbal omarmt en dat is een mooie ontwikkeling. De toestroom van vrouwelijke leden is een enorme kans voor verenigingen, maar hoe zorg je er als club voor dat iedere voetbalster op haar eigen niveau kan voetballen? Hoe zorg je er als club voor dat een talent genoeg uitdagingen krijgt?

Met circa 5500 voetballende meiden- en vrouwen is het eigenlijk 'gek' dat er geen doorgroeimogelijkheden zijn voor voetbaltalenten in de Achterhoek. Tijd om hier verandering in te brengen. Om talentvolle meiden uit de Achterhoek ontwikkelingsmogelijkheden te bieden is MVVA in 2019 opgericht met als doel om het meiden- en vrouwenvoetbal in de Achterhoek kwalitatief te laten groeien.

Sv Grol en MVVA

Onlangs heeft de Kick-Off van MVVA plaatsgevonden. De avond stond in het teken van ontwikkeling, waarbij tallentvolle meisjes, die uitkomen voor voetbalverenigingen in de Achterhoek, een kans krijgen om door te groeien. De meisjes kunnen vanuit hun eigen club worden aangemeld voor een selectiedag. Er is gekeken of het niveau toereikend is om tot de MVVA toegelaten te worden. De speelsters die geselecteerd worden om bij MVVA te gaan trainen, blijven wedstrijden spelen en trainen bij de Grol. MVVA wordt stapsgewijs opgebouwd en begint met een selectieprocedure met het geboortejaar 2007.

Wij wensen Nikki en Noi heel veel plezier en succes toe!