Grol 1 in de beker tegen Rigtersbleek, AZSV en HSC ‘21

02-07-2007

(Voorbereidinggaat van start op zondag 29 juli)

Het eerste team van Grol heeft in de bekercompetitie 2007-2008 Rigtersbleek Enschede, AZSV Aalten en HSC ’21 Haaksbergen als tegenstander geloot. Het is de bedoeling dat de halve competitie in de maand augustus, vóór de start van de nieuwe competitie op zondag 2 september a.s. wordt afgewerkt. Van de drie te spelen bekerwedstrijden in de poule speelt Grol er twee op het sportpark ‘Den Elshof’ in Groenlo. Alleen de wedstrijd tegen AZSV wordt op het sportpark ‘Villekamp’ in Aalten afgewerkt.

De eerste training onder leiding van de nieuwe hoofdtrainer Henry Golstein vindt plaats op zondag 29 juli a.s. Met name in de eerste weken van de voorbereiding wijkt de eerste selectie uit naar trainingsaccommodaties in de regio om op die manier de velden op het sportpark ‘Den Elshof’ zoveel mogelijk te sparen.
Overigens vindt er deze week (donderdag 5 juli) een kennismakingsbijeenkomst plaats met de nieuwe trainer/coach van Grol. Om 19.30 uur is er een kennismaking met de leden van het hoofdbestuur en om 20.00 uur maakt de nieuwe hoofdtrainer kennis met de voltallige begeleidingsgroep, inclusief de leden van de medische verzorgingsgroep. Vervolgens begint om 20.30 uur de kennismakingsbijeenkomst met de voltallige spelersgroep en worden daarbij tevens de plannen c.q. ideeën voor het nieuwe voetbalseizoen met elkaar uitgewisseld.

Het voorbereidings- en oefenprogramma van Grol 1 ziet er als volgt uit:
Zondag 29 juli: Start training eerste selectie.
Zondag 5 augustus: Oefenwedstrijd MEC 1 – Grol 1 in Miste.
Zondag 12 augustus: Oefenwedstrijd Grol 1 – NEO 1 in Groenlo.
Dinsdag 14 augustus: Bekerwedstrijd Grol 1 – Rigtersbleek 1 in Groenlo.
Donderdag 16 augustus: Keitoernooi Lichtenvoorde met Longa ’30 1 – Grol 1.
Zaterdag 18 augustus: Keitoernooi met WVC 1 of RKZVC 1 – Grol 1.
Dinsdag 21 augustus: Bekerwedstrijd AZSV 1 – Grol 1 in Aalten.
In verband met de Grolse Kermis wordt deze wedstrijd mogelijk verplaatst naar dinsdag 28 augustus.
Zondag 26 augustus: Bekerwedstrijd Grol 1 – HSC ’21 1 in Groenlo.
Zondag 2 september: Start competitie 2007-2008.

Al met al derhalve een erg interessant voorbereidings- en oefenprogramma, waarin dus ook ruimte is gecreëerd voor een weerzien met oud hoofdtrainer Gerard Bos. Zoals bekend is deze Haaksbergenaar met NEO uit Borne kampioen geworden en gepromoveerd naar de Twentse tweede klasse J.

Verder is Grol na één jaar afwezigheid ook weer deelnemer aan het jaarlijkse Keitoernooi van Longa ’30 in Lichtenvoorde, dat dit jaar weer dezelfde opzet en deelname van dezelfde ploegen heeft als in de beginjaren.

Tenslotte is de traditionele wedstrijd tegen zustervereniging Grolse Boys om het kampioenschap van Groenlo voorlopig nog niet in het programma opgenomen. Vorige week heeft er echter wel een constructief gesprek plaatsgevonden tussen bestuursvertegenwoordigers van beide verenigingen. Dit heeft er onder meer in geresulteerd dat er goede afspraken zijn gemaakt voor 2008 en dat er voor dit jaar wordt geprobeerd een gaatje te vinden om deze wedstrijd alsnog door te laten gaan.