Tom Groot Kormelink voetballer van het jaar

11-06-2007

De sportvereniging ‘Grol’ heeft zondag op uitbundige wijze het voetbalseizoen 2006-2007 afgesloten. De afsluiting vond deze keer voor het eerst op één dag plaats, hetgeen betekende dat de organisatie: de Supportersclub in samenwerking met het jeugdbestuur van de vereniging voor een gezamenlijk programma hadden gezorgd voor zowel de jeugdafdeling als de seniorenafdeling.

Naast de komst van de bekende voetbaltruck van de KNVB naar Groenlo, hetgeen voor de massaal opgekomen Groljeugd één groot voetbalfeest betekende en een onderling voetbaltoernooi voor de seniorenteams en de A-selectie, stond het officiële binnenprogramma weer in het teken van de bekendmaking van een aantal belangrijke uitverkiezingen. Die bekendmaking vond plaats tijdens een erg gezellig samenzijn in en op een bomvol sportcafé, serre en buitenterras, waarbij de bekende zanger en entertainer Stefan Mondial aan het eind van de middag voor een erg in de smaak vallende absolute uitsmijter zorgde.

Jeugdvoorzitter Marco Frank, die weliswaar op een aantal terreinen werkzaam blijft voor de club maar zal stoppen als jeugdvoorzitter, werd gekozen tot ‘Verenigingsman van het jaar’. Voorzitter Theo Huijskes, die hem de oorkonde met de bijbehorende attenties overhandigde, noemde Frank een kanjer van een verenigingsman en een bestuurder, die onvoorstelbaar veel verdiensten heeft voor de club. Partner Joyce Kemkens kreeg een boeket bloemen aangeboden, terwijl ook de beide kinderen Jesper en Bibi in de hulde werden betrokken.

De onthulling van de ‘Voetballer van het jaar’ vond andermaal plaats via een professionele presentatie in beeld en geluid. Het was keeperstrainer Piet Arets, die uiteindelijk het verlossende woord sprak en onder een ovationeel applaus en gezang verdediger Tom Groot Kormelink uitnodigde om de bij deze sportieve eer behorende trofee in ontvangst te nemen. Op de tweede plaats eindigde Patrick Blanckenborg en de derde plek was voor Björn Koldewey.

De eer ‘Super-supporter van het jaar’ kwam dit jaar een gehele familie toe. Tot hun grote verrassing werd het gezin Patrick en Mirjam, alsmede de kinderen Jaime, Joey en Erik Pos uitgeroepen voor deze door iedereen zo begeerde onderscheiding. Het gezin Pos is bij alle voetbalactiviteiten van de partij en is bovenal aanwezig bij alle thuis- en uitwedstrijden van Grol 1. Door Martien Overkemping en Hennie Schovers, respectievelijk voorzitter en secretaris van de Supportersclub, werd het gehele gezin uitgebreid in de bloemetjes gezet.

In de categorie ‘Team van het jaar’ waren vier elftallen genomineerd, te weten Grol 1, Grol 2, Grol 7 en Grol 8. Hier was het Hennie Wildenborg, die bij afwezigheid van voorzitter Rinus Meulenbeek namens de V.S.V.G. (Vrienden van de sportvereniging ‘Grol’) de Support-Award overhandigde aan het kampioensteam van Grol 8. Van de zijde van dit team spraken Thomas Wallerbosch en Dominique Monasso een dankwoordje.

Bij de jeugdafdeling waren maar liefst vijf teams genomineerd voor de titel ‘Jeugdteam van het jaar’, te weten: Grol C2, Grol D1, Grol D2, Grol D3 en Grol E5. Jeugdvoorzitter Marco Frank maakte zondagmiddag bekend dat aan Grol D2, in het afgelopen seizoen zowel najaars- als voorjaarskampioen, deze titel was toegekend.

Met betrekking tot de zondag ontplooide activiteiten, werd het huistoernooi bij de senioren met als inzet de Gerrit Westerhof-bokaal gewonnen door Grol 1. Vrijwilliger Gerrit Westerhof was aanwezig om zelf de bokaal te overhandigen. Namens de hoofdmacht sprak Tom Kaak een dankwoordje, waarbij hij nog even stilstond bij het slot van de afgelopen voetbalcompetitie en waarbij hij de vele aanwezige supporters beloofde dat het team er in het nieuwe seizoen alles aan gaat doen om voor het eerst in de historie van de club een poging te doen om te promoveren naar de eerste klasse van de KNVB.

Uitslag finale penaltycompetitie voor de jeugd:

1.       Marc Groot Zevert - A-klasse

2.       Boris Blanken - F-pups