Grol ten onder tegen Reutum

13-10-2019

Reutum - Grol 2 - 0

Grol 1 is tegen haar eerste nederlaag aangelopen. Op zondag 13 oktober werd met 2 – 0 verloren van Reutum. Grol blijft nog wel aan kop in de 3e klasse A.

Grol startte met Michel Kamphuis als aanvoerder in de basis tegen het 200 leden tellende v.v. Reutum uit het 1200 inwoners tellende dorpje Reutum. Het team dat onder leiding staat van Peter Bokma, in 2011-2012 nog werkzaam bij Grol, verblijft inmiddels al vijf seizoenen in 3A. Grol kon geen vuist maken tegen Reutum. Het spel was de gehele wedstrijd rommelig. De spitsen konden niet vrijgespeeld worden en teveel werd de lange bal gehanteerd. De meeste spelers speelden ondermaats. Alleen keeper Wessel Baarslag behaalde een zeer goed niveau.

Foto's: Marcel Houwer, Streekgids.nl

De eerste helft verliep zonder veel kansen voor beide ploegen. Grol had het meeste balbezit, Reutum speelde op de counter. De eerste kans was voor Grol met een kopbal dat net naast ging. Maar Reutum liet daarna ook direkt zien gevaarlijk te kunnen zijn door een schot laag voor het Groldoel langs. De grootste kans was voor Michel Kamphuis die zijn schot van 25 meter afstand boven uit de hoek getikt zag worden door keeper Kevin Tulk. Even later schoot hij van 16 meter in vrije schietpositie naast. Vlak voor rust behoedde Wessel Baarslag Grol voor een achterstand door een laag en hard schot van Stein Staghekke uit de hoek te pakken. Ruststand derhalve 0 – 0.

De tweede helft was overduidelijk voor Reutum. Ondanks dat de verdedigers Ramon Landewers en Thomas Porskamp individueel goede acties lieten zien, was de organisatie achterin niet goed en kwamen de spitsen van Reutum steeds vaker in scoringspositie. Wessel keerde een inzet van Sam Holsink die vrij voor hem opdook, nadat Mart Willemsen ongelukkig struikelde. Een schot van Ron Brunninkhuis van dichtbij ging gelukkig hoog over. De verdedigerswissel van Dudu voor Myron Baten bracht hierin ook geen verandering. Reutum kreeg kans op kans. Een bal werd door Mart Zieverink nog ternauwernood van de lijn gehaald. Ook Wout Slaghekke dook nog vrij op voor Wessel. De 1 – 0 voorsprong voor Reutum was dan ook meer dan terecht. Ron Brunninkhuis werd vrijgespeeld en kon langs Wessel Baarslag eenvoudig binnenschuiven.

Tycho Riteco en Wouter Rexwinkel hadden het lastig voorin en kregen weinig tot geen ruimte van de Reutum verdedigers. De enige kans voor Grol was een vrije trap van Mart Zieverink die via de lat overging. Tien minuten voor tijd stelde Reutum de overwinning veilig. Een counter over links werd door Mark Morskieft afgerond: 2 – 0. In de laatste minuut leek Reutum ook nog de 3 – 0 te scoren maar het schot ging rakelings over de kruising.

Een slechte wedstrijd van Grol en het eerste puntenverlies. Snel vergeten en vooruit kijken naar de volgende wedstrijd. Deze is op zondag 20 oktober thuis tegen LSV uit Lonneker. Aanvang 14.30 uur.

Wedstrijdinformatie

Scoreverloop:

78e min. 1 - 0 Ron Brunninkhuis
82e min. 2 - 0 Mark Morskieft

Geel: Wout Slaghekke (Reutum) en Mart Willemsen (Grol)

Opstelling Grol:

Wessel Baarslag, Ramon Landewers, Thomas Porskamp, Mart Willemsen, Luc Berentsen, Wouter Rexwinkel, Roel Bruins, Mart Zieverink, Michel Kamphuis (75. Quint Kristen), Tycho Riteco en Myron Baten (60. Dudu).

Scheidsrechter: Dhr. Herald Menkhorst uit Borne

Uitslagen 3A