In Memoriam Ad Haen

08-09-2019

Op 7 september 2019 is toch nog onverwacht op de leeftijd van 78 jaar overleden

AD HAEN

We zijn bedroefd maar hebben mooie herinneringen aan dit markante lid en Lid van Verdienste van de s.v. Grol.

Ad Haen krijgt in 2013 de Gouden Grolspeld opgespeld door voorzitter Hans Scheinck.

Van 1963 tot 1970 was Ad Haen de verzorger van het eerste elftal. Eigenlijk vormde hij de hele medische staf van de vereniging. De medische kennis had hij opgedaan in militaire dienst bij de geneeskundige troepen. Hij volgde de opleiding operatie-assistent en de opleiding manuele therapie. Al die kennis zette hij ook in bij de Grol. Echte blessurebehandelingen begonnen al op het veld en werden daarna intensief voortgezet. Die stevige aanpak leidde tot een voortdurend kleine ziekenboeg. Zelfs huisartsen waren onder de indruk van zijn methoden en verwezen ook niet-sporters naar hem door.

Als personeelsfunctionaris bij Sweetheart Monocon, later Polarcup,  liet hij zien dat hij naast medische kennis ook veel mensenkennis had. Hoewel hij bij dat bedrijf de twee verbandkamers toch maar onder zijn hoede nam. Bedrijfs Hulp Verlening (BHV) bestond nog niet officieel maar hij bracht het al in praktijk.

Na zijn afscheid als verzorger van Grol 1 bleef hij onze vereniging trouw. Hij was al 56 jaar lid. Hij ontving de gouden speld in 2013. En hij is ook benoemd tot Lid van Verdienste.

Ad Haen had een duidelijke mening en een eigen strategie. Hij was betrouwbaar en consequent. In de vereniging was veel respect voor hem en zijn standpunten werden serieus genomen. In veel opzichten was hij zijn tijd vooruit.

De laatste tien jaar nam zijn gezondheid steeds verder af. Waarbij hij voortdurend benadrukte “dat daar boven alles nog helemaal werkt”. Zijn vrouw Liet heeft hem altijd liefdevol verzorgd. Hij vond haar een betere verzorger dan hij ooit was.

Zijn gezin ging hem boven alles. Ook daarin had hij een duidelijke aanpak. Zij zullen hem erg gaan missen.

Wij wensen zijn vrouw Liet, de beide kinderen Don en Berbel en hun partners en de kleinkinderen veel sterkte in de komende tijd. Laat daarbij de trots, de dankbaarheid én de glimlach overheersen.

Namens bestuur en leden van de s.v. Grol,

Hans Scheinck, voorzitter.