Grol gaat vooral genieten.

02-06-2007

GROENLO - Zaterdagmorgen 2 juni is het team van SV Grol dat deelneemt aan het 18e Marveld C Toernooi alweer ruim op tijd present. Dit jaar bestaat het team uit 5 tweedejaars C, veel eerstejaars B en een aantal tweedejaars B. Voor aanvoerder Pascal Brockötter is dit al de derde keer dat hij speelt op dit internationale toernooi.

“De spits van Feyenoord herkende mij nog van vorig jaar,” vertelt Pascal. “Dat is wel leuk.”
Op de vraag hoe de grol spelers tegen dit toernooi aankijken antwoord keeper Mark Baten: “We gaan vooral veel genieten.” Bram Huls, Ramon Landeweg, Chris Schuurmans en Remco Schuurmans beamen dit.

Mark Baten, Pascal Brockötter, Chris Schuurmans, Remco Schuurmans, Ramon Landeweg

Als ‘ervaren rot’ in het groepje van 6 dat deze morgen bijeen staat op de tribune raadt Pascal vooral aan niet alle energie te verspillen in de eerste wedstrijd. “Genieten en krachten sparen”, is zijn motto.

Real Madrid wordt door de Grollenaren als de favoriet bestempeld en gezien de wedstrijden op de vrijdagavond kon de nummer 20 van Real volgens hun nog wel eens de beste speler van het toernooi worden.

Voor Grol spelers is meedoen op dit toernooi een enorme ervaring. Soms doen tegenstanders wel eens een beetje lacherig tegen hun. “Dat was met Chelsea vorig jaar het geval, en toen bleef de wedstrijd toch bijna gelijk”, vertelt Pascal. “Ze maakten net in de blessuretijd een doelpunt.” De jongens kijken allemaal uit naar de wedstrijd tegen Chelsea die dit jaar op de zondagmorgen om 10.20 uur plaatsvindt. “Wie weet kunnen we revanche nemen.” Verder halen de jongens hun schouders op als er gelachen wordt. “We blijven genieten en wie weet kunnen we wat leren van hun spel, dat gewoon slimmer en soms ook harder is dan het onze,” zegt Ramon.

Meer actuele informatie www.marveld.info